Laatste 2 weken!

4 juni 2013 - Milton, Canada

Mijn laatste werkweek is ingegaan.
Nog 4 dagen op Siemens en dan zit mijn stage erop.

De voorbije week was er een van rustigere aard. Ik heb het fitnessen weer opgepakt en probeer zo veel mogelijk te genieten. Het weer was vorige week iets minder. De April Showers zijn May showers geworden en het is net zoals in Europa bijzonder wisselvallig. Maar klagen mag ik niet want de temperaturen blijven toch rond de 20 graden.

Mijn kookkunsten zijn er iets minder op vooruit gegaan. Ik hou van pikant maar gisteren heb ik toch lichtelijk overdreven:
Kookkunsten
Proeven, iemand?

Ik heb na het voorbeeld van `The kettle` weer een grappig voorbeeld van spraakverwarring tussen Noor en mij: Op de een of andere manier beginnen we te praten over Kerstmis en de Kerstman. Ik begin uit te leggen dat we in België ook een Kerstman hebben en dat we die niet letterlijk Santa Claus noemen, maar dat we het vertaald hebben maar `The Christmas man` (De Kerstman). Ze begrijpt er niet veel van maar ik ga toch verder. Ik vertel dat we naast het concept van de Kerstman ook een andere heilige hebben. Deze noemt Sinterklaas en als je dat vertaalt, is dat dus Saint Nicolas. Hierop zegt Noor dat dus hetzelfde als Santa Claus is. Min of meer maar ik ga verder en zeg dat hij net als Santa Claus cadeautjes brengt aan de kindjes, dat hij die door schoorstenen bezorgd, dat de kindjes braaf moeten zijn EN dat hij ook hulpjes heeft, genaamd black dicks. Noor kijkt me aan met een gezicht vol ongeloof en schreeuwt: ‘What?!’.
Even snel besef ik dat die benaming echt niet correct is maar hoe ga ik me hier uitpraten?
Het kwaad is evident al geschied en Noor komt niet meer bij van het lachen. Uiteindelijk beslis ik een foto te tonen. Dit resulteert alleen maar in luider gelach en een opmerking als: ‘That is sooo racist!’
We lachen er nog uren mee. Een weetje voor zij die dit nog niet wisten: Zwarte Piet is in het Engels Black Peter.

In het weekend heb ik voornamelijk aan mijn bachelorproef gewerkt. Deze moet 7 juni binnen en dus is het nog even doorbijten om hem samen met mijn groep op punt te krijgen.

Zaterdagavond ben ik met Noor naar de cinema geweest. The Hangover 3 was echt lachen. Ik heb deze keer geen moeite gedaan en ben gewoon in training gegaan. Zo comfortabel!

Zondagmiddag had de papa van Noor een 10-tal medewerkers uitgenodigd voor een BBQ. Hij wou dit speciaal doen omdat ik bijna vertrek. Ongelofelijk lief en de BBQ zelf was bijzonder geslaagd. Het was zonnig en er was heel wat keuze aan vlees, groentjes,… Ook leuk om je collega`s eens buiten de werksfeer te zien.
BBQ 1
Don heeft bevestigd wat ik al die tijd al dacht: Hij is de stereotype Canadees: Los hemd in een te korte short, witte billen en sandalen. Zijn vrouw was ook mee en samen maken ze wel een geweldig koppel.
BBQ 2

Ik heb er enorm van genoten en besef echt meer en meer hoe ik het hier ga missen. Canada voelt een beetje als mijn nieuwe leven. Het klinkt gek maar het voelt alsof ik binnen 2 weken gewoon op reis ga en dat ik daarna mijn leven hier terug oppik. Hoe dan ook, ik zal zoooo blij zijn iedereen terug te zien!

1. SEYNHAEVE Michel:
    4 juni 2013
    Hallo liefste Julie .We zijn blij dat je daar zo goed in de plooien gevallen zijt.En op de duur ga je je natuurlijk hechten aan al die vriendelijke collegas. Maar wij zullen natuurlijk zeer blij zijn als we je na al die tijd terugzien. We hebben speciaal onze tandencontrole uitgesteld tot na je terugkeer ,zodat Tania een beetje over jou kan vertellen .
    VEEL , VEEL VLEKJES van OMA en OPA
  2. Liesbeth en Leo.:
    4 juni 2013
    Lieve Julie,
    Ja nog 2 weken, helaas zijn wij dan met vakantie in Toscane.
    Zodra wij terug zijn hopen wij je snel te zien.(ontzettend gemist).
    Nog fijne weken in Canada, het afscheid zal daar zwaar voor je zijn.
    Maar al met al een mooie tijd gehad,waar je altijd goed op terug kan kijken..Dikke kus van ons(via Bernard krijg je er al vast één)
  3. Lisanne Holleman:
    5 juni 2013
    Hahahahaha, ik vraag me echt af hoe je bij de vertaling "Black dicks" kwam. Geweldig! Hier nog een korte uitleg over zwarte piet: http://stuffdutchpeoplelike.com/2010/12/05/no-16-zwarte-piet/
    En als je helemaal dubbel wilt liggen (wellicht ken je m al) moet je even David Sedaris kijken, 6 to 8 black men http://www.youtube.com/watch?v=hPfg20k5TE8
    Maargoed, ff serieus nu.. heel veel succes met je laatste dagen daar en we kijken er erg naar uit om je weer te zien!

Dikke kus
  4. Hilde Declerck:
    13 juni 2013
    hallo Julie,
    ik vermoed dat het jouw laatste avonden zijn ,ginds in Canada.
    Ik heb je blog gelezen , en kan er echt op uitmaken dat het voor jou daar een fantastische tijd geweest is. Zalig om te lezen. Geniet nog, en een veilige thuiskomst gewenst. groetjes hilde
  5. SEYNHAEVE Michel:
    14 juni 2013
    Hallo liefste Julie. Als ik dit intijp , ben je waarschijnlijk al of bijna onderweg naar huis. Het zal deugd doen om je weer eens een goeie knuffel te geven. Tot binnenkort.
    Veel VLEKJES van OMA en OPA