Mama in Canada (deel 1)

17 mei 2013 - Toronto, Canada

De afgelopen week was fantastisch. Vijf onbeschrijfelijke dagen met mama in Canada, maar ik ga ze toch beschrijven :)

Donderdag

Nog nooit heeft een dag zo lang geduurd als vandaag. Weten dat mama `s middags land en hopen dat alles vlot gaat…Concentratie is nul en de dag was bijgevolg dus iets minder productief.
Rond 3u30 krijg ik dan eindelijk een verlossend bericht. Ze is geland en is al door de douane! Lang zal het dus niet meer duren. Een kleine 2 uur later vliegen we elkaar op de parking om de armen. HUMAN CONTACT! :D Een knuffel die bij mijn top 3 knuffels behoort.
First cocktail together

Samen met Noor, Ryan en Philip Maertens! gaan we in de buurt iets eten. Philip was gisteren en vandaag in Canada voor een weerzien met Joris. `s Middags zijn we met ons drieën gaan lunchen. Een echte Belgen-dag dus vandaag.

Na het avondeten rijden mama en ik naar het hotel in Oakville waar we 1 nacht verblijven. We geven nog vlug alle chocolade mee met Noor. Het is hilarisch als mama haar kleine valiesje opent. Letterlijk 2 outfits, 5 pakken pralines, nog eens 4 repen chocolade, 2 doosjes chocolaatjes en 4 zakjes Gentse Neusjes. Nu moet dat nog 3 weken overleven thuis maar dat zal wel lukken. Het is de grappigste valiesinhoud die ik in mijn leven al gezien heb maar ze zullen er op Siemens eeuwig dankbaar voor zijn!

Vrijdag

Rond 7u zijn we allebei wakker. Ik vanwege mijn bioritme, mama vanwege het uurverschil. Ideaal dus. Omdat het een werkdag is en het verkeer richting Toronto op dit uur enorm is, beslissen we eerst in Oakville te ontbijten. Na een koffie en een koffiekoek wandelen we langs Lake Ontario. Hier is het echt prachtig wonen. Oakville is één van de duurdere streken van de GTA (Greater Toronto Area) en eerlijk, met zo'n  meer zou ik ook wel iets extra's willen betalen :)
Oakville lake Ontario Oakville lake Ontario 3 Oakville lake Ontario 2

Rond 10u vertrekken we naar Toronto, hopende op weinig verkeer. En het zit ons mee: Ik heb nog nooit zo snel in Toronto gestaan. Na 35 minuten rijden we het centrum binnen en na een goeie 50 minuten zijn we in ons hotel. We mogen al direct inchecken en kunnen onze valiezen op de kamer droppen. Ons hotel bevindt zich pal in het centrum, vlak naast het Eaton Center.

We beginnen al meteen met de leukste bezigheid: Shoppen. Na 2 uurtjes vertrekken we, uiteraard, richting St Lawrence Market voor de lunch.
St Lawrence Market mama

Nadien lopen we verder richting The Distillery District. Dit is een ongelofelijk leuke buurt die verwijst naar de destilleerderij van vroeger.
Distillery District  Distillery District 2
In de late namiddag lopen we nog wat rond en rond 17u keren we terug naar het hotel om ons te verfrissen en iets te gaan eten. Op een paar 100 meter van het hotel is een all you can eat sushi en dus is de keuze snel gemaakt.

Zaterdag

Voor ontbijt kiezen we vandaag voor Eggspectations. De keuze aan ontbijtformules is gigantisch en het ziet er ook allemaal lekker uit. Mama gaat voor een bagel met cream cheese en verse zalm, ik neem een omelet met groentjes. Beiden zeer geslaagd.
Eggspectations

Na dit lekkere ontbijtje wandelen we richting de ferry en steken we een deel van het Ontario Lake over naar Toronto Island: Een klein eiland op 10 minuten van Toronto met veel gras, wandelpaden en strandjes. De zon moet er nog doorkomen dus het is best koud maar eens we op het eiland zijn gaan alle wolken weg en wordt het lekker warm. We drinken er een koffie, nemen enkele leuke skylinefoto`s van Toronto en nemen kort voor de middag de ferry terug naar Toronto.
De Ferry De Ferry 2
Toronto Island 2 Toronto Island

Vervolgens nemen we de metro richting Bloor en Yonge; de sjiekere buurt van Toronto. Het weer is prachtig, tegen de 22 graden en dus zoeken we een gezellig restaurantje in Yorkville om te lunchen. Een tafeltje in de zon is moeilijk maar we komen toch bij een gezellig restaurantje terecht waar we allebei de Chicken Sandwich bestellen, met een lekkere cocktail als apperitief :)
Bloor & Yonge Cocktail Bloor & Yonge Chicken Sandwich

Na de lunch koopt mama een prachtige valies en met het gevaarte keren we terug naar het hotel. Na een korte shopping in het Eaton Center maken we ons klaar voor een bezoekje aan de CN Tower. Omdat we Moederdag nog niet hebben kunnen vieren en omdat dat met zo`n fantastische mama niet mag ontbreken, eten we als verrassing ook in het CN Tower restaurant. Ik had een tafeltje aan het raam gereserveerd en het geluk is weer onze kant want we krijgen ook een tafeltje aan het raam. Het restaurant draait 360 graden en zo krijg je een volledig zicht op de stad. Echt geweldig.
CN Tower Cocktail  CN Tower Cocktail 2  CN Tower

Na het lekkere eten gaan we nog naar de glazen vloer en doen een tour rond de toren.
Glass Floor  CN Tower View

Nadien keren we terug naar het hotel, alweer een fantastische dag.
Morgen (zondag) trekken we richting Niagara Falls. Het verslag daarvan volgt :)
Een aperitiefje
x

1. Liesbeth en Leo.:
    23 mei 2013
    Lieve Julie en mams,
    Wat een heerlijke dagen hebben jullie samen gehad in Canada.
    Dat nemen ze jullie niet meer af.
    Daar kunnen jullie met veel plezier op terugkijken.
    Dikke knuffel van ons.
  2. Lisanne Holleman:
    23 mei 2013
    Super leuk zeg! En wat een weertje! Daar kunnen wij alleen maar jaloers op zijn ;-)
  3. Lieselot:
    Jaloezie alom!! ;-)
  4. SEYNHAEVE Michel:
    24 mei 2013
    Hallo liefste Julie. Hoe mooi dat jullie het zo prima met elkaar hebben gehad!En dan nog in de periode van moederdag.We zijn beide zeer gelukkig voor jullie.Je zal daar wel een grote verkenning gedaan hebben van de omgeving.We zijn nieuwsgierig naar de rest van het verhaal!
    VLEKJES van OMA en OPA
  5. Mams:
    24 mei 2013
    Ik loop nog op wolkjes...
    :-)))