Mama in Canada (deel 2)

20 mei 2013 - Niagara Falls, Canada

Zondag

Om 7u zijn we alweer vroeg uit de veren. We gaan wederom ontbijten in Eggspectations. Ik neem deze keer de bagel met cream en zalm, overheerlijk. Mama gaat voor de Belgian Waffle met Strawberries.
Belgian Waffle

Ook heel lekker maar ze kunnen toch niet tippen aan onze eigen wafels hoor.
Omdat alles pas rond 11u opent beslissen we uit te checken en richting Kensington Market te passeren alvorens door te rijden naar Niagara Falls.
Kensington Market wordt omschreven als een leuke marktbuurt met leuke winkeltjes. Het is appart… Het ligt net buiten het centrum en doet ons meer denken aan een hippiebuurt. Leuk om door te wandelen en enkele foto`s te nemen maar langer dan een uur spenderen we er niet.
Kensington Market
Rond 10u30 vertrekken we richting Niagara Falls. File hebben we niet en dus komen we rond 12u aan in de Niagara Falls Area. We rijden eerst via Niagara On The Lake. Dit is een streek tussen Lake Ontario en Lake Erie die bestaat uit wijngaarden en het Niagara On The Lake dorpje. Op aanraden van iemand van Siemens reserveren we voor de lunch bij The Old Winerie waar we om 13u genieten van een lekkere Italiaanse pizza. We wanen ons echt in de Franse riviera, met 25 graden, stralende zon en te midden van de wijngaarden. Heerlijk!

In de loop van de middag verkennen we de streek en het dorpje dat echt ongelofelijk gezellig is met veel kleine winkeltjes.
Niagara On the lake town

Nadien rijden we door naar de Falls. We checken in in ons hotel met dit als uitzicht:
Room with a view
No need to say more.

Omdat het verlengd weekend is, is het bijzonder druk maar de Falls staan nu eenmaal bekend voor hun toeristische karakter. Na een leuke wandeling naar beneden komen we aan de watervallen.
Mama Niagara Falls Julie Niagara Falls The Falls 3
We hebben ze allebei in een vrij ver, en heel ver verleden al eens gezien, maar het blijft echt een prachtig natuurfenomeen. De boten met toeristen zien er te druk uit maar een Journey Behind The Falls doen we wel. Je krijgt een prachtig gele regenzak (een beter woord is hier echt niet voor) alvorens naar beneden te gaan. Achteraf gezien zijn die wel nuttig want er komt toch wel wat nattigheid naar beneden. Het levert ons alleszins enkele prachtige foto`s op:
Yellow Raincoat 1 Yellow Raincoat 2 Journey Behind the falls

Na dit toeristisch moment gaan we terug naar de kamer en genieten we nog van een salade. De dag is wederom voorbij gevlogen.

Maandag

Victoria Day! Wederom stralende zon (sorry voor de mensen thuis) en vandaag beslissen we een stranddag te doen. We rijden eerst naar Sherkston aan Lake Erie. We hadden aan de infodienst gevraagd wel strand in de buurt ook restaurantjes had. Sherkston was blijkbaar the place to be… Uhu… Sherkston is een soort campingarea waar menig Canadees een camper heeft. Het strand ruikt naar vis en de `restaurantjes` zijn niet meer dan een blauw gebouw waar de lokale kampeerder iets kan gaan eten. Nu ja, we zijn hier nu en we hebben het strand voor ons alleen dus leggen we ons toch een uurtje te zonnen.

Na een dik uur besluiten we wat verder te rijden en Port Colborne te bezoeken. Zeg nu zelf; Port Colborne, dat klinkt toch als `gezellig haventje met mooi strandje en lekkere restaurantjes waar je cocktails kan drinken`? Uhu… Port Colborne is Port Kinneklop. Geen kat te bespeuren en buiten enkele bootjes valt er ook niet echt veel te beleven. Uitstappen doen we niet. Dan maar eens kijken wat er aan het andere meer, Lake Ontario, te beleven valt…

En ja hoor! We hebben prijs! Port Dalhousie! We komen zot als we plots een restaurantje zien, en nog een, en nog een… Het is lunchtijd en dus parkeren we de wagen en gaan we binnen in een geweldige Irish Pub.
Nachos in Port Dalhousie
We bestellen een portie Nachos en Medium Spicy Chicken Wings, waarna we richting het strand trekken. Hier zit er behoorlijk wat volk en de sfeer is echt stukken beter dan in Schmerkston. Geen visgeur te bespeuren!

Een paar uurtjes zonnen en meeluisteren naar alle Canadese mensen rondom ons. Dit is zoals een beachday moet zijn :)

In de late namiddag rijden we nog even naar Niagara On The Lake. We kopen er een ijsje en leggen ons in het park. Genieten!!
Lekker gebruind keren we terug naar ons hotel. We kiezen een van de restaurants en kiezen blijkbaar goed want ze hebben lekker Italiaanse hapjes en Sangria.
Tapas in the falls
Om 21u40 gaan we naar de Falls want om 22u is er vuurwerk. De Falls zijn ook telkens prachtig verlicht:
The Falls by night 1 The falls by night 2 The falls by night 3
The falls by night fireworks 1 The falls by night fireworks 2 The falls by night fireworks 3

Dinsdag

Onze laatste dag gaat in. Na het ontbijt checken we uit en vertrekken we met de auto naar het vliegveld. Niet het vliegveld in Toronto, wel een klein vliegveld in Niagara Falls. Mama heeft een helikoptervlucht over de Falls geboekt :D Kwestie van de Falls eens van een andere invalshoek te bekijken. Na een korte veiligheidsvideo worden we naar de helikopter begeleid. Het is een vlucht van maar 25 minuten maar wel een geweldige vlucht. Fantastisch om de Niagara Falls eens van boven te zien en te ontdekken hoe groot de watervallen eigenlijk zijn.
Helivlucht The falls by heli

Rond 11u staan we weer op de begane grond. We keren nog even terug naar de Niagara Falls area en ontdekken er het toeristische gedeelte.
Can u imagine?! We zijn hier 2,5 dagen geweest en pas het laatste uur ontdekken we de attractiebuurt. Deze bestaat uit spookkastelen, een reuzenrad, gekke winkels,… Het leek wel een pretpark.
Niagara Falls Street 1 Niagara Falls Street 2
Niagara Falls Street 3 Niagara Falls Street 4
En ja, er was ook schoon volk aanwezig!!

De winkel waar we absoluut heen moeten is de Hershey Store! Een winkel die draait om chocolade :) I`m in heaven.
Hershey store

Na het bezoeken van de Hershey Store drinken we nog iets in het Rainforest Cafe. Hier draait alles rond de wildernis. Ieder half uur is er een storm en beginnen alle dieren van hun neus te maken. Vooral de neushoren doet zijn best…

Kort na de middag rijden we weg uit Niagara Falls en keren we terug richting Oakville. Daar hebben we nog een snelle lunch en volledig volgens timing vertrekken we om 14u30 naar Milton. Alles ging perfect deze trip, en dan beslist de gps om niet meer te werken :) Tot in Milton geraken is geen probleem. Maar van daar moet mama naar de luchthaven geraken en dat is minder zonder gps. Uiteindelijk beslissen we de route op papier te noteren en te hopen dat mama de weg vindt. Toch gek hoe afhankelijk je bent van een gps. Het afscheid is daarom een beetje abrupt want te laat komen op de luchthaven is geen optie. Desondanks is het toch weer een geweldige knuffel en wetende dat ik er binnen 3,5 weken weer terug op los kan knuffelen maakt het afscheid minder lastig :)

Zoals voorspeld dus: een fantastische 5 dagen met de belangrijkste vrouw in mijn leven. Mams, bij deze nogmaals bedankt voor de geweldige tijd!
Moeder en dochter

1. Bernard:
    25 mei 2013
    In 1 woord samen te vatten: AWESOME!!
  2. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,
    Met recht(zie foto) zo moeder zo dochter.
    Wat een geweldige tijd(niet gauw jaloers maar nu!!!!!!!!).
    Onvergetelijk voor jullie.
    Dikke knuffel.
  3. SEYNHAEVE Michel:
    25 mei 2013
    Liefste Julie. Je hebt daar in die 5 dagen herinneringen opgedaan voor de rest van je leven.Naar ik lees ,moet het daar rond Niagara Falls prachtig zijn en is er ook nog veel te zien.Oma geniet intens van al je belevenissen en al die mooie fotos.
    VLEKJES van OMA en OPA
  4. Mams:
    26 mei 2013
    Ik geniet er nog elke dag van ...! Nog 20 dagen ... en we drinken champagne !!

xxx
  5. Julie:
    27 mei 2013
    Het waren inderdaad 5 fantastische dagen! Herinneringen om nooit te vergeten!
    Ik heb net ook weer een geweldig weekend achter de rug. Ik schrijf zo snel mogelijk een verslag :)
    xxxxxxx
  6. SEYNHAEVE Michel:
    27 mei 2013
    Liefste Julie. We kijken vol verwachting uit naar de rest van je verslag. Nog maar een paar weekjes en je bent terug onder ons. Is dat niet tof!
    VLEKJES van OMA en OPA
  7. Julie:
    28 mei 2013
    Lieve oma en opa,

Ik kijk er zo naar uit jullie terug te zien!!!

VLEKJES