Dag 1 op het werk

12 maart 2013 - Oakville, Canada

Mijn eerste volledige dag is voorbij gevlogen!

Deze ochtend om 9 uur heb ik ontbeten met Joris Myny: Vice President bij Siemens en van Belgische nationaliteit.
Het was leuk me nog even in het Vlaams verstaanbaar te maken en te ontdekken dat ik het nog niet verleerd ben.
Na het ontbijt zijn we samen naar het Siemens-kantoor gereden waar ik aan een heleboel collega's werd voorgesteld. Ik werd er met open armen ontvangen, bijzonder vriendelijke mensen die Canadezen... Het feit dat ik chocolade meehad zal er ook wel mee te maken hebben gehad.
The office

In de voormiddag ben ik voornamelijk bezig geweest met het installeren van software op mijn computer en kreeg ik een grondige introductie over Siemens. Conclusie: Siemens is huge.

Introductie Siemens

--> My new laptop :)

Lunch: Sushi
Soort lunch: Business lunch
Price: For free :D

In de namiddag werd mijn introductie- en opstartfase afgerond en om 17u30 zat mijn eerste werkdag erop.
Op naar Whole Foods om eten te kopen.
Whole Foods

Whole Foods is geweldig! Iedere paprika ligt er gesorteerd op grootte en kleur en gestapeld met de grootste precisie. Enorm verleidelijk om niet de onderste gele paprika uit de stapel te nemen! Nu ja, ik ben hier nog maar 2 dagen dus ik kan me maar beter nog even gedragen...
Perfecte stapel paprika's

Maar serieus, je zal er geen rotte tomaat vinden. De winkel heeft ook een afdeling met cateringgedeelte en saladbars waar je zelf je verse salade kan samenstellen. Je betaalt voor het gewicht van het bakje. Goedkoop is het niet (zeker niet als je gokt dat je bakje 150 gram weegt en het blijkt 450 gram te wegen :0 maar het is wel allemaal ongelooflijk vers, gezond en lekker.

Met de grootste moeite heb ik vervolgens het taarten- en cupcakegedeelte overgeslaan en vol fierheid over de inhoud van mijn Brown Bag ben ik teruggekeerd naar de Monte Carlo Inn voor mijn 2e avond in Oakville.

Goodnight x

1. Mams:
    Hey Julie,
    Het eerste wat ik doe voor ik opsta is je blog lezen...:-)
    Ben blij dat ik wat kan volgen... Zo lijk je toch niet zo ver weg... Je lijkt al goed gesetteld... mocht je nog niet kunnen terugvallenop nieuwe housing kan je je hotel wellicht verlengen. Heb jij trouwens geen last van je jetlag?
    Ik wens je een leuke dag...
    Love you
    Mams
  2. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,

Wat ontzettend fijn dat je eerste werkdag zo goed is verlopen.
    Zo te zien op de foto"s hoef je geen honger te lijden.
    Het ziet er allemaal geweldig uit, en af en toe een taartje of cupcake kan ook geen kwaad.
    Wij lezen je blog met plezier.
    Een hele fijne dag.
    Veel liefs van Liesbeth en Leo.
  3. Dirk:
    Dag mooie dochter ,
    Super tof om je belevenissenvan dichtbij te kunnen volgen , zo leven we een beetje met je mee . Je schrijft echt goed , zo levendig zodat ik morgen de paprikas in de Delhaize ga opmeten ! De " zoetjes " zou ik er toch maar bijnemen , je mag jezelf best wel verwennen , alleen focus houden dat je de "sla" grammage fout hier niet maakt ! Hier bitter koud , 125 jaar geleden dat het in Maart zou koud was , maar eerlijk "who cares " ? . Zie je volgende blog al tegemoet , geniet van alles en weet dat ik je graag zie !
    Paps
  4. Julie:
    Hoi hoi :)
    Wat leuk dat jullie zo enthousiast reageren op mijn blog! Het is een motivatie om te blijven schrijven.
    Om even te antwoorden op jullie reacties:
    Ik heb zo goed als niets ondervonden van het tijdsverschil en ben dus redelijk snel in mijn ritme gekomen. Het goede bed zal er ook wel voor iets tussen zitten gok ik :)
    Wat betreft de taartjes, cupcakes en andere zoetjes; Ik zal er zeker af en toe eentje nemen hoor; een Julie zonder zoetigheden... dat moet nog uitgevonden worden :)
    Veel succes met het winterse weer daar! Hier valt het voorlopig goed mee.
    Dikke kus!