Dagje documenten regelen

13 maart 2013 - Toronto, Canada

Deze ochtend moest ik voor het eerst met het openbaar vervoer op Siemens zien te geraken. Ik heb ruim de tijd genomen om naar het busstation te wandelen en dat was maar goed ook want het duurde even voor ik de juiste bus gevonden had. De busrit zelf duurt maar 10 minuten dus deze week hoef ik nog niet overdreven vroeg op te staan.

Temporary pass
Aangekomen op het werk kon ik het kantoor niet binnen. Mijn tijdelijke badge had er vandaag even geen zin in. Gelukkig loste de security het probleem snel op en kon ik me weer vrij in het gebouw bewegen. 

In de voormiddag stond er op de planning dat ik het Siemens Learning Program zou starten. Een intens programma waarbij ik Siemens door en door leer kennen en leer hoe ik alle programma's en software moet gebruiken. Helaas, aangezien ik mijn officiële PKI-badge nog niet heb kan ik voorlopig weinig doen... Dan maar een babbeltje doen met Noor en Von, twee supertoffe collega's, zo zot als een achterdeur. Hoogstwaarschijnlijk zal ik vanaf zondag (tijdelijk of definitief) bij Noor verblijven. Zij woont in Milton, net buiten Oakville. Het voordeel is dat ik dan iedere dag met Noor kan meerijden naar het werk, het nadeel is dat Milton gelijk staat aan Pluto's Ass... Er is namelijk geen r**t te beleven en openbaar vervoer is daar pas echt ongekend.
Maar nog een voordeel; Noor kent veel mensen in Toronto en wil me ieder weekend meenemen en alle leuke plekken leren kennen :) 

Na de leuke introductie werk ik nog even aan het installeren van programma's en dan is het al lunchtijd. De Siemens-cafetaria biedt zowel gezonde salades en wraps als warme gerechten, en dit tegen een betaalbare prijs. De lunch zelf wordt echt lachen. Ik sluit aan bij "the young table" met Noor, Ryan, Von en nog 2 collega's. 

Na de lunch zit mijn dag op kantoor er op en teister ik de kou om een bus te nemen naar het Canada Service Center en de Royal Bank om het laatste papierwerk in orde te brengen.
In de Royal Bank wordt ik geholpen door William Osborne, een over-enthousiaste Canadese bankbediende die er zo uitzag:
Bankbediende William Osborne

Na het regelen van het papierwerk ben ik de locale Shoppers Drug Mart binnengegaan. 
Naast de tonnen pillen die er zo maar voor het grijpen liggen en ook nog eens met korting aangeboden worden, zag ik er ook nog dit: 
Drugs for sale  Double Stuffed Oreooos  Cheez Whiz?

Gelukkig had ik gisteren al eten gekocht, anders zou ik de twee laatste wel eens uitproberen :) apart, wel te verstaan...

Dit was mijn dag 3. Het echte werk zal waarschijnlijk maandag pas beginnen maar tot dusver is het al een bijzondere en leuke Canadian Experience en volgens mij zal het alleen maar leuker worden! 

Foto’s

9 Reacties

  1. Bernard:
    13 maart 2013
    ooohhh OREO!!!!! Die zijn zo vreselijk mega lekker!! Kan ik een bestelling doorgeven om deze mee te nemen naar hier???
  2. Lisanne:
    14 maart 2013
    Ghehehe, die sombrero komt me bekend voor ;-)
  3. Anneleen:
    14 maart 2013
    Kijk al uit naar de rest van je verhalen ! Geniet van elke seconde en trek van alles foto 's. :-) btw, oreo koekjes en dergelijke maken je dik. Vergeet niet hoe Sarah terug kwam. :-p
  4. Sarah:
    14 maart 2013
    Volgens mijn vallen die twee wel te combineren hoor ... ;)

    En Anneleen, pas jij maar op daar in Latijns Amerika! Jij kwam NOG dikker terug! :p hihi
  5. Liesbeth en Leo.:
    14 maart 2013
    Super dat je al zo snel vrienden hebt ontmoet, en dat je bij Noor kan intrekken, gezellig hoor. Zo te lezen verveel je je absoluut niet.
    Genieten hoor Julie, wij genieten iedere keer van je bericht.
    Liefs Liesbeth en Leo.
  6. CÉLINELOET:
    14 maart 2013
    Juul, een palet Oreo voor mij! Leuk dat je onmiddellijk een verblijfplaats hebt gevonden! Veel plezier!
  7. Julie:
    14 maart 2013
    Hahahaha Sarah en Anneleen! Ik doe mijn best om niet zoals jullie terug te keren (no offense ;)) maar heb in Noor ook al een Gym-budy gevonden dus normaal komt het wel goed.

    Schatje en Celineloet, ik zal er persoonlijk voor zorgen dat jullie palet Dubble Stuffed Oreo`s in BeNe beland :)

    Oh en Lisanne, je broer was zo vrij mij zijn Sombrero te lenen ;)
  8. Broere:
    14 maart 2013
    Zusje, tof om jouw avonturen te kunnen volgen. Geniet volop, haal alles uit de kast, go go go!

    Love You!
  9. SEYNHAEVE Michel:
    15 maart 2013
    Liefste Julie ,
    We hebben je mail met "Een dagje documenten regelen" gelezen. Kun je ons laten weten of je onze reacties hebt ontvangen
    VLEKJES van OMA en OPA XXXX