Dagje documenten regelen
13 maart 2013 - Toronto, Canada
Deze ochtend moest ik voor het eerst met het openbaar vervoer op Siemens zien te geraken. Ik heb ruim de tijd genomen om naar het busstation te wandelen en dat was maar goed ook want het duurde even voor ik de juiste bus gevonden had. De busrit zelf duurt maar 10 minuten dus deze week hoef ik nog niet overdreven vroeg op te staan.
Aangekomen op het werk kon ik het kantoor niet binnen. Mijn tijdelijke badge had er vandaag even geen zin in. Gelukkig loste de security het probleem snel op en kon ik me weer vrij in het gebouw bewegen.
In de voormiddag stond er op de planning dat ik het Siemens Learning Program zou starten. Een intens programma waarbij ik Siemens door en door leer kennen en leer hoe ik alle programma's en software moet gebruiken. Helaas, aangezien ik mijn officiële PKI-badge nog niet heb kan ik voorlopig weinig doen... Dan maar een babbeltje doen met Noor en Von, twee supertoffe collega's, zo zot als een achterdeur. Hoogstwaarschijnlijk zal ik vanaf zondag (tijdelijk of definitief) bij Noor verblijven. Zij woont in Milton, net buiten Oakville. Het voordeel is dat ik dan iedere dag met Noor kan meerijden naar het werk, het nadeel is dat Milton gelijk staat aan Pluto's Ass... Er is namelijk geen r**t te beleven en openbaar vervoer is daar pas echt ongekend.
Maar nog een voordeel; Noor kent veel mensen in Toronto en wil me ieder weekend meenemen en alle leuke plekken leren kennen :)
Na de leuke introductie werk ik nog even aan het installeren van programma's en dan is het al lunchtijd. De Siemens-cafetaria biedt zowel gezonde salades en wraps als warme gerechten, en dit tegen een betaalbare prijs. De lunch zelf wordt echt lachen. Ik sluit aan bij "the young table" met Noor, Ryan, Von en nog 2 collega's.
Na de lunch zit mijn dag op kantoor er op en teister ik de kou om een bus te nemen naar het Canada Service Center en de Royal Bank om het laatste papierwerk in orde te brengen.
In de Royal Bank wordt ik geholpen door William Osborne, een over-enthousiaste Canadese bankbediende die er zo uitzag:
Na het regelen van het papierwerk ben ik de locale Shoppers Drug Mart binnengegaan.
Naast de tonnen pillen die er zo maar voor het grijpen liggen en ook nog eens met korting aangeboden worden, zag ik er ook nog dit:

Gelukkig had ik gisteren al eten gekocht, anders zou ik de twee laatste wel eens uitproberen :) apart, wel te verstaan...
Dit was mijn dag 3. Het echte werk zal waarschijnlijk maandag pas beginnen maar tot dusver is het al een bijzondere en leuke Canadian Experience en volgens mij zal het alleen maar leuker worden!


En Anneleen, pas jij maar op daar in Latijns Amerika! Jij kwam NOG dikker terug! :p hihi
Genieten hoor Julie, wij genieten iedere keer van je bericht.
Liefs Liesbeth en Leo.
Schatje en Celineloet, ik zal er persoonlijk voor zorgen dat jullie palet Dubble Stuffed Oreo`s in BeNe beland :)
Oh en Lisanne, je broer was zo vrij mij zijn Sombrero te lenen ;)
Love You!
We hebben je mail met "Een dagje documenten regelen" gelezen. Kun je ons laten weten of je onze reacties hebt ontvangen
VLEKJES van OMA en OPA XXXX