Eerste drukke dag + Noor

14 maart 2013 - Toronto, Canada

Dag 4 in Canada zit erop! Ik schrijf vanuit mijn zetel in het huis van Noor.

Enorm veel te vertellen vandaag maar beginnen met het feit dat het wisselen van toetsenbord (werkcomputer vs eigen computer) voor veel spellingsfouten zorgt. De M en de ;, de Q Z W A,... Ik heb vandaag bijzonder veel moeten typen dus heb ik de neiging o, verder te typen woqls ik gezoon ben op het zerk bij Sie;ens.

Deze ochtend zat ik rustig te ontbijten toen ik in de zak van mijn trui een kleine verrassing vond :D Lief hé!
Verrassingsontbijt

Het is vandaag koud maar superzonnig; de wandeling naar de bus valt dan ook reuze mee en ook op de bus geniet ik van het zonnetje.
Op de bus

Eens op het werk schiet ik meteen in gang. Ik word namelijk in de gaten gehouden vandaag dus kan ik maar beter een beetje doorwerken. Maar geen zorgen, ze bijten niet hoor. Enkel de linkse gromt af en toe...
Controle op het werk

Vandaag was de allereerste dag dat ik echt gewerkt heb. Dit klinkt fout maar ik heb eigenlijk voor het eerst echte taken uitgevoerd en voor het eerst een meeting gehad. Spannend hoor. De meeting zelf ging over de Mining Industry en was grotendeels Chinees voor me. Aan het einde begreep ik wel min of meer wat het doel was: Iets met ontgining...

Tijdens mijn namiddagshift krijgt ik plots dit op mijn bureau:
Cupcake @ work  Cupcake @ work 2
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Om 17u45 zit mijn werkdag erop en ga ik met Noor naar mijn hotel om spullen te halen zodat ik bij haar kan overnachten. Van het hotel naar haar huis in Milton is ongeveer 25 minuten rijden. Ik kan je zeggen, het is geen seconde stil geweest in de auto.
Voor we naar het huis rijden stoppen we om sushi te eten. Sushi is hier populair (denk ik).

Noor waarschuwt me alvast over haar grote eetlust. Eens we zitten, kiezen we uit de enorme lijst welke sushi rolls we gaan nemen. We zijn het er over eens dat we allebei graag zalm sashimi lusten. Noor zegt er direct bij: 'Ok! Perfect! I could order about 20'. Had ik geweten dat ze het meende...
Verder bestellen we nog 1 crispy zalm roll, 1 black dragon roll, 1 special california roll en 1 dynamite roll. Terwijl ik denk 'Ok, ik hoop dat ik dit opkrijg' en 'Ik ben wel heel benieuwd naar de prijs' (die staan er namelijk niet bij) vraagt Noor me of ik verder nog een andere roll wil proberen en wat we van de warme gerechten gaan kiezen. Slik... Gelukkig stelt ze zelf voor om hiermee te beginnen en dan te zien wat we nog bestellen.

Amper 10 minuten later kregen we onze eerste rolls en man wat waren die lekker. Nog eens 10 minuten later stond onze kilo sashimi op tafel met de 2 andere rolls...
Sushiiiiii  Noor Sushi  Zalm Sashimi
Vooral de Black Dragon Roll was overheerlijk maar bij het laatste stukje zat ik toch meer dan vol. Op een lieve manier vraagt Noor me vervolgens wat ik nog van de tempura wil bestellen maar ik zeg haar vriendelijk dat ik echt voldaan ben.
Wat volgt slaat me met verstomming. Noor bestelt zelf nog 4 tempura-gerechten, eet die met veel smaak op en vraagt de rekening.
'Can you split the bills please'.

We krijgen elk onze rekening, elke 22 dollar. Ik versta er mij echt niet aan! Hoe kan zo'n bestelling maar 44 dollar kosten (ongeveer 35 euro).
De volgende conversatie zorgt voor hilariteit:
Ik: 'Wow, that is pretty damn cheap!'
Noor: 'Really you think so?'
Ik: 'Yeah for all this, only 22 dollars?!'
Noor: 'Well yeah, but it is an all-you-can-eat Sushi-restaurant'
Ik: '......Are you kidding me?'
Noor: 'Oh My God! Did I not mention that?!'

De minuten die volgen lachen we ons krom over de situatie. Ik die uitleg dat ik toch wat inzat over de prijs en de hoeveelheid, Noor die haar 10 keer excuseert over het feit dat ze dat niet verteld heeft en dacht dat ik dat wist.

Nu, ik kan je 1 ding zeggen. Een all-you-can-eat Sushi restaurant is mijn nieuwe favoriete ding!!!

Na de Sushi rijden we naar Noor's huis. Een superleuke wijk met allemaal dezelfde huisjes. De buurt wordt momenteel volledig verbouwd maar het huis zelf is zowel vanbuiten als vanbinnen heel mooi. De vloer ligt compleet bedekt met tapijt, niet zomaar tapijt, tapijt dat veert. Dat veert!!! Echt een heerlijk gevoel om je schoenen uit te doen en op zo'n zachte ondergrond te lopen.
De woonkamer bestaat uit 4 zetels een een tv met geluidssysteem waar de lokale cinema U kan tegen zeggen.
Verder heb ik mijn eigen kamer en badkamer. Mijn kamer bestaat voorlopig enkel uit een matras maar als ik beslis hier te wonen komt er een bed en bureau :)

Veertapijt  Slaapkamer  Watching The Big Bang Theory

Na het aantrekken van onze Jammies, zetten we ons in de uitschuifbare zetels onder een deken en kijken we enkele episodes van The Big Bang Theory. Om 21u30 ontmoet ik haar man Ryan (niet de Ryan van werk). Een stiller type maar zeer aangenaam persoon. Zaterdag ontmoet ik nog iemand waarbij ik eventueel kan verblijven maar ik moet eerlijk toegeven dat deze optie me alvast heel wat lijkt :)

1. Mams:
    Hey Julie,

Weer een super grappig verhaal, en zo leuk om te lezen.
    Ik zei het al je hebt een grappige pen !
    Zo'n lieve waardebon, van wie zou die komen ???
    Zeker niet verliezen, maar ik denk dat je zonder die bon ook wel zal overstelpt worden als je thuis komt...
    Die Noor lijkt wel een hele leuke meid...dus da's al een goeie start !
    BTW, hoe komt het dat ze je zo snel kennen en je al cupcakes op je bureel krijgt?
    Het doet me ontzettend veel deugd dat je het zo goed stelt !

Have a great day meidje !!

xxx
    Mams
  2. Bernard:
    15 maart 2013
    Wat een heerlijk verhaal weer :-) Jaloers op de sushi!! Veel plezier weer vandaag bij Siemens. Xxxxxx
  3. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,

Ja bent met recht met de neus in de boter gevallen.
    Wat een geweldig verhaal van de sushi, het ziet er ook super goed uit.
    En wat fijn dat het zo goed klikt tussen Noor en jou, geniet maar lekker.
    Veel liefs Liesbeth en Leo.
  4. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie,
    Voor zover we kunnen lezen ,ben je daar werkelijk zeer goed in de plooien gevallen.Maar wees een beetje voorzichtig met al dat eten, anders herkennen we je nadien niet meer.. Je lijkt me daar in een toffe omgeving te zijn terechtgekomen
    , zowel op het werk ,als metje vriendin.Hou je kloek.
    VLEKJES van OMA en OPA
  5. Julie:
    Lieve oma en opa!
    Ik ben inderdaad zeer goed terecht gekomen en alles is echt super hier. Deze week regel ik een fitnessabonnement :) Het is natuurlijk grotendeels zelfdiscipline en dat lukt nog wel maar ik begrijp wel waarom deze kant van de wereld net iets `molliger` oogt. Al moet ik toegeven dat dat hier op het werk eigenlijk zeer goed meevalt.
    Dikke zoen en knuffel!
  6. SEYNHAEVE Michel:
    16 maart 2013
    Hallo Liefste Julie,
    We zijn zeer blij dat je onze reacties goed ontvangen hebt.
    Gisteren was er bowling ,en bij de dames heeft oma gewonnen met 292punten op twee spelen, en dan had ze nog twee punten meer dan de mannelijke winnaar. Straffe madam hé!
    VLEKJES van OMA en OPA XXX
  7. Julie:
    16 maart 2013
    Liefst oma en opa,
    Dat is ongelooflijk! Zo kennen we oma hé :)
    Als ik terug ben gaan we samen nog eens bowlen, eens kijken of ik meer dan 150 haal in twee spelletjes :)
    VLEKJES terug!
    xxxx