Eerste week zit er op

15 maart 2013 - Toronto, Canada

Deze ochtend ben ik na een kort ontbijt van toast en bananenthee (inderdaad, bananenthee) met Noor naar het werk gereden. Op een kleine 25 minuten stonden we er, dat is minder dan mijn busrit vanaf het hotel (op 4 km) naar Siemens.

Na enkele uren werken werd iedereen van de derde verdieping samengeroepen om het afscheid van een collega te vieren. De persoon in kwestie, we noemen haar nu gewoon Hamano Mihano (dit soort namen kom ik echt! iedere dag tegen op het werk), vertrekt naar de vierde verdieping. Met een gepaste 'See you later in the elevator' sluit ze haar speech af.
Vertrek collega

En wat hoort er bij een afscheid? Taart natuurlijk.
Er was een assortiment van 4 soorten Cheesecake. Ik kies voor een stukje met een laagje caramel. En sorry voor de hongerigen onder jullie maar hier ga je gewoon van watertanden:
Cheesecake

Voor lunch ga ik samen met Noor, haar vader "Papa bear", en twee collega's naar een nabijgelegen restaurant waar ze voornamelijk Orientaals eten serveren.
Hummus at lunch
Het is eens wat anders maar het smaakt me enorm.
Het wordt een bijzonder gezellige lunch. Even is er euforie als Tim zegt dat hij gratis tickets voor de Raptors kan krijgen voor de wedstrijd van vanavond. Twee minuten later blijken de tickets al de deur uit te zijn. Maaaaar ik heb dus een connectie die wrs voor Free Tickets kan zorgen!

Na de lunch vliegt de dag voorbij en voor ik het weet is het weer bedtijd. Een heel zotte vrijdagavond wordt het niet maar ik doe toch even lekker een dansje in mijn kamer. Kwestie van het uitgaansleven te eerbiedigen en voldoende te bewegen...

1. Liesbeth en Leo.:
    16 maart 2013
    Lieve Julie,

En ja hoor weer een gezellig berichtje uit het verre Canada.
    Leo loopt hier al dagen te watertanden als hij al die foto"s van het gebak ziet.
    Wat vliegt een week toch om hé.
    Geniet maar lekker van je vrije weekend.
    Van Lisanne de groeten zij is gisteren goed aangekomen in Gambia.
    Heerlijk warm een temperatuur van 35 graden.
    Veel liefs van Liesbeth en Leo.
  2. Dirk:
    16 maart 2013
    Dag Julieke ,
    De max dat je het daar zo goed maakt , had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht . Je bent een wereldse meid , die overal en altijd welkom zal zijn ! Je manier van genieten , zelfs van de kleine dingen en die je dan ook nog eens perfecto weet te omschrijven , een journaliste in spé ! Als het dan toch effe moet dan graag naast den Bart bij Telenet ( mijn dochter , sportjournaliste ) ! Back to Canada please ...
    Je Sushi verhaal , hilarisch ! Een mens vraagt zich af hoe ze dit voor mekaar krijgen " all -in " voor die prijs ?
    Uitgerekend voor die 22 US $ , heb je hier een medium friet met stoverij , frikandel en met wat geluk , een kwak mayonaise ! Dus ... je niet inhouden aldaar en 't is nog gezond ook ! Ik ben wel wat laat met mijn reactie maar alsdannog een schitterend eerste Canadees weekendje gewenst , zit wel goed geloof ik met Noor in de buurt .
    Geniet lieve meid , met volle teugen en alle geluk in alles wat je doet !
    XXX Paps