Weekend!

16 maart 2013 - Toronto, Canada

Alvorens deze blog te lezen raad ik de lezer ten sterkste aan zich tijdelijk in een James Bond film te wanen.

"Agent 00Dragon reporting for special mission..."
Name mission: PBJ
Target: Peanut Butter and Jam
Location: Monte Carlo Inn Restaurant
Agent: 00Dragon
Accomplice: Agent Bernard
Witnesses: Two elderly people (Mr X en Ms Y)
Timebound: Saturday March 16th - 8:00 AM - 8:30 AM

00Dragon Plaats Delict 00Dragon Het doelwit 00Dragon De getuigen
       Location                         Target                         Witnesses

Deze ochtend werd ik opgeroepen om een missie te voltooien waar niemand tot op heden al in geslaagd was. Het verzamelen van potjes confituur en peanut butter vanuit het Monte Carlo Inn Restaurant. Deze potjes zijn van uitzonderlijke waarde en mijn opdrachtgevers willen deze zo snel mogelijk in hun bezit hebben.
De missie start om 8 uur tijdens het ontbijt. Ik krijg een half uur om de missie te volbrengen. Het gevaarlijke aan de missie zijn de getuigen (Mr X en Ms Y) die links van me zitten en alles kunnen doen mislukken. Ik heb vrij snel door dat beide getuigen me in de gaten houden en vermoed dan ook dat ze van een andere Agency zijn. Ook de restaurantverantwoordelijke Martha (beelden konden niet gemaakt worden) houdt een oogje in het zeil maar vormt zo goed als geen gevaar.

Mijn accomplice Agent Bernard spoort me via whatsapp aan de missie snel en krachtig af te handelen. Helaas willen Mr X en Ms Y niet vertrekken. De minuten gaan voorbij, tot plots...

00Dragon Getuigen vertrekken
Mr X en Ms Y vertrekken! Tijd om toe te slaan. Het is 8u28 dus ik heb nog exact 2 minuten. Met een bijzonder vloeiende beweging wordt het doelwit naar de binnenzak van mijn trui verplaatst en met nog 1,5 minuut te gaan sta ik in de lift.
Martha heeft er niets van gemerkt!
Empty plate
Op mijn hotelkamer inspecteer ik de buit en controleer ik of alle goederen nog intact zijn. Affirmative!
00Dragon De buit

Mission Accomplished!
-----------------------------------
De rest van de dag verliep zo:

Om 11uur kwam Donna, een via-via-kennis, moeder van 2 dochters (23 en 26, allebei uit het huis) me oppikken in de lobby. Ik heb reeds een mooie optie om bij Noor te gaan wonen maar ik heb ook een tweede optie: bij Donna wonen. Donna woont in zuiden van Oakville nabij Bronte. Dit gebied wordt ook wel Downtown Oakville genoemd. Ze woont in een mooi huis op een paar honderd meter van Lake Ontario. Na een korte rondleiding in het huis bekijken we samen de kaarten van Oakville, Toronto en de buslijnen. Indien ik beslis bij Donna te wonen zou ik voorlopig enkel met het openbaar vervoer naar het werk kunnen. Dat wil zeggen dat ik iedere ochtend en avond een uur onderweg ben. Dit is eigenlijk het enige minpunt aan de optie om bij Donna te wonen. Het is namelijk een supertoffe en vriendelijke vrouw. Ik heb opnieuw een eigen slaapkamer en badkamer en mag de keuken vrij gebruiken. Ze heeft ook twee woonkamers en ik mag vrienden meebrengen :) Woohoow (vlug vrienden zoeken!)

Het wordt dus geen gemakkelijke keuze. Ik overleg even met Donna en beslis samen met haar dat ik eerst bij Noor zal intrekken, eens kijken hoe dat gaat, of Milton mij bevalt enzovoort. Donna haar huis staat voor me open, wanneer ik ook wil mag ik bij haar komen inwonen, hetzij voor een week, hetzij voor 3 maand. Echt ongelooflijk hoe gastvrij deze mensen zijn.
Downtown Oakville
Kort na de middag doen we nog een tour in Oakville en rond 13u30 zet ze me terug af aan het hotel. We houden de komende weken sowieso contact want haar oudste dochter Jessie en andere vriendinnen/kennissen willen me rondleiden in Toronto.

In de late namiddag ga ik naar de Shopping Mall die op amper 5 minuten wandelen van mijn hotel ligt.
Shopping Mall 1 Shopping Mall 2
Ik ga er voor mijn eerste Tim Hortons koffie! Het is de bekendste koffieketen van Canada en kan vergeleken worden met Starbucks. Ze zijn enkel een pak goedkoper. Ik bestel een Latte en betaal 1,4 dollar. Way to go Tim Horton!
1st Tim Hortons Tim Hortons

De rest van de dag pak ik mijn spullen in want morgenvoormiddag verhuis ik naar Milton :) Een nieuw avontuur is in de maak. Ik kijk er al enorm naar uit!

1. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,
    Wat een verhaal weer.
    Als jij na drie maanden weer thuis bent en jou reisverslag bundelt staan de uitgevers in België te trappelen om het te mogen uitgeven,zo niet in België dan in Nederland.
    Wat een schrijf techniek super.
    Veel succes met de verhuizing en geniet eerst maar bij Noor.
    Dikke kus van Liesbeth en Leol
  2. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie,
    Ik kan het niet beter zeggen,je bent daar werkelijk met je g.. in de boter gevallen. Veel succes met je verblijfskeuze.
    VLEKJES van OMA en OPA

Location : the all-you-can-eat-sushi-restaurant
    Accomplice agent : Noor
    Tools : the container Sarah gave you
    Mission : collect as much sushi as you can in 2minutes

This message will destroy itself in 10 sec.
    Succes and enjoy!!!

Agent 00T
  4. Julie:
    Mission accepted :D
    Ik heb deze middag nog een missie gekregen.
    Ik probeer ze allemaal te voltooien ;)

Dikke zoen!
  5. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie,
    Als je een definitieve verblijfplaats gekozen, hebt laat ons dan het adres eens weten zodat we je kunnen terugvinden op de kaart.
    Veel VLEKJES van OMA en OPA XXXX
  6. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie,
    Wat een stroom aan nieuwe berichtjes we te verwerken krijgen.
    Hier bij ons gaat alles prima en oma is altijd nieuwsgierig naar het laatste nieuws.
    Veel VLEKJES van OMA en OPA XXXX