Moving Day

17 maart 2013 - Milton, Canada

Today is Moving Day!!
Moving Day
Mijn eerste volledige week in Canada zit erop. Het gaat snel. Deze ochtend was mijn laatste ochtend in het hotel. Na het ontbijt heb ik mijn spullen naar de lobby gebracht en uitgecheckt.
Monte Carlo Inn
Om 10u is Noor me komen aan het hotel. We rijden samen richting Milton, my new hometown.
Milton
We passeren eerst langs huis om enkele shopping bags en rijden dan naar de dichtsbijzijnde Metro (Metro is de naam van één van de meer bekende supermarkten in Canada).
De bedoeling van deze boodschappenronde is om te zorgen dat ik voldoende eten heb om de eerste week rond te komen.
Ik ga niet ieder detail van mijn aankopen beschrijven, we zouden namelijk heel lang bezig zijn, maar ik geef toch even de voornaamste/interessantste punten mee:

Brood is vergeleken met Europa redelijk duur. Voor een deftig meergranenbrood betaal je hier algauw 5 dollar. Omdat Canada zo'n groot land is en alles vrij verspreid ligt kopen de mensen hun brood altijd in de supermarkt en vriezen het dan in.
Iets wat ik de komende maanden zeker zal missen: Een bakkerij/patisserie :)

Keuze keuze keuze! Ze hebben een ijsrayon van 15-20 meter lang! Ik neem een kijkje bij de Haagen Dasz en Ben & Jerry's collectie. Teleurstellend moet ik zeggen, want net deze twee merken hebben een beperkt gamma. Maar niet getreurd, ik vind er toch een smaak die we in België niet hebben: "Everything but the...". Ik citeer: A collision of chocolate & vanilla ice creams mixed with Heath bar chunks, white chocolate chunks, peanut butter cups & chocolate covered almonds...Hohohohohohohoooo!
Ben & Jerry's

En als ik zeg dat je veel keuze hebt, dan heb je veel keuze; ze zijn er zelfs in geslaagd een Peanutbutter zonder Peanuts creëren.
No Nuts Peanut Butter

Ik spendeer in totaal meer dan 2 uur in de winkel: De winkel op zich is best groot. Daarbij komt ook nog het aantal keuzemogelijkheden en het feit dat ik de helft van de producten niet ken. Maar goed, shoppen is fun dus ik klaag zeker niet. Dit is het uiteindelijke resultaat:
Boodschappen @ Metro

Na het shoppen gaan we naar huis en installeer ik me. Net na de middag komen de ouders van Noor langs. Haar vader 'Papa Bear' ken ik al van op het werk. Haar mama is een even innemende vrouw :) Ze hebben een bedframe en dikke matras mee.
Sneller dan verwacht hoef ik dus niet meer op de grond te slapen. Ik voel me echt thuis.
My room
Rond 14u30 neemt Noor afscheid want ze moet voor het werk 3 dagen naar Montreal. De namiddag spendeer ik dus met Ryan voor de televisie. Een typische zondag-luidag. We kijken eerst hockey, de meest populaire sport. Daarna kijken we naar Pirates Of The Caribbean. Ik weet niet of ik het al verteld had maar hun surroundsoundsysteem is echt fenomenaal. Ik ben er serieus van overtuigd dat je er een mini aardbeving mee kan opwekken.
Surround sound
Na de film eten we een lekkere wrap, in de zetel, voor de televisie... I know... but old habits die hard, right? Goodnight!
Chicken wrap Old habits die hard Chicken wrap 2

1. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,
    Wat fijn dat je nu een plekje voor je zelf hebt.
    Op de foto ziet het er al goed uit.
    Ik kan alleen de leuke foto"s van Bernard nog niet ontdekken die je van Lennard en Charlotta hebt gekregen(ha ha).
    Vandaag weer veel succes op je werk.
    Dikke kus van ons.
  2. Broere:
    18 maart 2013
    Blij dat je zo gastvrije mensen bent tegengekomen zus!
    Enjoy the 2nd week...
  3. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie,
    We zijn blij dat je nu een vaste stek heb gevonden en naar we zien op de foto 's ben je al voor een deel geïnstalleerd. We veronderstellen dat je ook een diepvries/frigo hebt om je eten in te bewaren.
    Veel VLEKJES van OMA en OPA, XXX
  4. Julie:
    19 maart 2013
    Lieve Liesbeth en Leo,

Als je heeeeel goed kijkt op de foto van mijn kamer zie je de kadertjes onder de spiegel staan :D Ze zijn er dus en ze gaan ook niet meer weg!

Lieve oma en opa,
    Ik mag een groot deel van de frigo van Noor en Ryan gebruiken :) Op mijn volgende blogpost zal je een foto zien van de zeer grote frigo.
    Veel Liefs En KusjES terug ;) xxxxx