De langverwachte ontmoeting met mijn baas.

18 maart 2013 - Milton, Canada

Today is a snowy day
Sneeuw
Vandaag was een drukke maar toffe werkdag. Collega Ali kwam me om 9 uur thuis oppikken om samen naar het werk te rijden. Normaal was er 8u30 afgesproken maar Noor had me al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk eerder 9 uur zou zijn. Het is een beetje een langslaper die Ali.

Eens op het werk ontmoet ik eindelijk Don; mijn verantwoordelijke en de man waar ik de afgelopen 4 maanden contact mee gehad heb ivm mijn stage.
Wanneer je Don Liddle opzoekt op google zal je hoogstwaarschijnlijk bij deze man uitkomen:
Niet Don Liddle
                              Wel Don Liddle
Wees gerust, dit is hem niet! Don ziet er zo uit:
Hij heeft zijn naam alvast niet gestolen, ik toren 2 kopen boven hem uit en moet dus de rest van mijn stage 'neerkijken op mijn baas'. Achja, nu het nog kan...

Ik versterk zijn team in de afdeling Marketing and Communications, onderdeel van de IADT (Industry Automation and Drive Technologies) dat dan weer een onderdeel is van de Industry sector; 1 van de 4 sectoren waar Siemens werkzaam in is. Simpel toch?

In de voormiddag heeft Don me Siemens vanuit zijn standpunt leren kennen. Aan de hand van Powerpoints, Flowcharts, Grafieken, Hiërarchiën,... leer ik weer wat meer over het bedrijf. Ik had het in een eerdere blogpost al gezet maar Siemens is dus werkelijk gigantisch!

In de namiddag ben ik constant bezig met het voorbereiden van het event van morgen in Burlington waar ik samen met Don en Ryan heen ga. Om jullie even kort toe te lichten: Siemens is bezig met een Innovation Tour in Canada waar nieuwe producten, in dit geval de TIA Portal (software), worden geïntroduceerd aan medewerkers, klanten, prospects,... Morgen vindt het derde event plaats en dit in Burlington, net onder Oakville. Deze Innovation Tour is één van de dingen waar ik de komende drie maanden mee bezig zal zijn. Maar alvast een klein vreugdesprongetje: Ik mag morgen dus op locatie! Nu maar hopen dat ze ook mensen nodig hebben in Vancouver volgende maand. Ik vrees ervoor maar je weet nooit :)

Ok, omdat dit wel een heel werkgerelateerde blogpost is en ik toch ook wat andere interessante dingen wil meegeven... Ik toon jullie vandaag het huis waar ik woon! De buitenkant heb ik nog niet kunnen fotograferen: Ik was van plan dit te doen net na het werk maar het is hard beginnen sneeuwen en dus ben ik snel naar binnen gerend.

Keuken  Eetkamer  Keuken 2
       De keuken               De eetkamer              De keuken

Frigooooo  Woonkamer  Tv + Surround sound
       De FRIGO              De woonkamer            De televisie

Oma en opa, het adres is: 1043 Solomon Court, Milton, Ontario (postcode L9T8G9)

Zoals jullie hierboven kunnen zien ben ik dus inderdaad met mijn gat in de boter gevallen. Ze hebben een gigantische frigo waar ik mijn eigen sectie in heb. De keuken heeft verder nog een gril, toaster, oven, microgolfoven, gasvuur, snelkoker, easy-baker,... Ik voel het experimenteren al aankomen. x

1. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,
    Wij hadden ook niets anders verwacht dat de foto"s ergens zouden staan,helaas was het op de foto niet zo goed te zien,en heerlijk om te horen dat ze nooit meer weg gaan.
    Wat een geweldig verblijf, luxe en nog eens luxe geweldig hoor.
    Nou hier kan je het wel volhouden.
    Dikke kus van ons.
  2. Mams:
    Hey Julie,

Wat super dat je al zo snel op locatie mag !!!
    Het gaat je allemaal heel goed af hé !!!
    Ben trots op je ! Maar dat wist je al ...:-)

Dikke kus,

mams
  3. Broer Q:
    Lil Big J,

zo te zien ben je u al vlot aan het aanpassen aan de canadian way of life, het ziet er echt fantatisch uit voor jou,geniet ervan,leer leef amuseer je,trots op jou !!! Keep up the good work ! love you !
  4. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie,
    Volgens we lezen ben je al dapper aan het werk gegaan. Je zal voorzeker nog met een hele boel nieuwe dingen kennismaken.
    Goede moed en wees voorzichtig op de baan.
    Nog veel VLEKJES van OMA en OPA
  5. Julie:
    20 maart 2013
    Lieve iedereen,

Bedankt voor de leuke reacties telkens! Net zoals jullie mijn blog lezen, lees ik iedere dag met veel plezier de reacties :)
    Ik kijk er vooral naar uit eens wat meer te kunnen schrijven over mijn vrijetijdsactiviteiten maar ik vermoed dat dat er heel binnenkort zit aan te komen :)

Dikke zoen! Slaapzacht xxxx
  6. SEYNHAEVE Michel:
    20 maart 2013
    Liefste Julie,Oma is al je bloggen aan het opslaan in een rode kaft.Ze staat vol bewondering voor je grote diepvries/frigo en ze zou er ook zo een willen hebben.(Maar ze heeft zelf al twee reuzegrote diepvriezen). Ze vindt in alle geval je verhalen tof om te lezen en we genieten er allebei van
    Veel VLEKJES van ons beiden. XXXX