Eerste event in Burlington

19 maart 2013 - Burlington, Canada

Om 6u15 gaat mijn wekker. Het duurt even voor ik wakker ben maar heel lastig heb ik het niet, het voordeel van het uurverschil denk ik. Als ontbijt neem ik een toast. Ik ga op zoek in de kasten en kom dit tegen:
Peanut Butter Jar
A headsize-jar of peanutbutter! Whoooaaaaa! Dit soort producten moet ik nu eenmaal in het Engels omschrijven omdat het simpelweg gewoon een pak beter klinkt. Geef toe: een hoofdhoge pot pindakaas…

Om 7u15 pikt Ryan me op. We rijden samen naar de Holiday Inn in Burlington en arriveren om 8u00. Het opstellen van het event gebeurde gisterenavond al dus heel veel moet er niet meer gebeuren. We zijn voornamelijk bezig met het organiseren van de inschrijvings- en registratiestand. Iedere deelnemer krijgt een badge met zijn/haar naam en bedrijf.
Badges
De doelgroep bestaat voor het grootste deel uit klanten. Er zijn ook een deel Siemens-medewerkers en Siemens-verdelers aanwezig. Ik voel me gesterkt door de aanwezigheid van nog 1 vrouw tussen de 42 mannen.

Eens iedereen is ingeschreven hoef ik eigenlijk niet veel meer te doen. Ik krijg de taak om foto`s van het evenement te nemen en zelf het evenement bij te wonen.
Burlington Innovation Tour 1  Burlington Innovation Tour 2  Burlington Innovation Tour 3
Ik begrijp ondertussen dat de TIA Portal software de planning, werking en procedures van elke machine optimaliseert. Met andere woorden; deze software zorgt ervoor dat een machine zelfstandig kan werken en perfect weet wat ze wanneer moet doen. Moest men deze software nu eens in de hersenen van de mannen plaatsen…
Perfect men

Om 12u30 wordt de lunch geserveerd. Er is keuze tussen pizza, pasta of salade. Ik volg de kudde en neem een beetje van alles. Kort na de lunch vertrekken Ryan en ik terug richting het kantoor. In de auto bespreken we mijn eerste kennismaking met dit type business-event. Ik moet zeggen dat ik best onder de indruk was van de organisatie. Er was geen vertraging tussen de sprekers, er waren geen technische problemen (dit zou ergens wel heel dubbel zijn), er was op ieder moment drank en eten beschikbaar, van goede kwaliteit en zowel gezonde als ongezonde snacks. Tot op heden geen opmerkingen dus.

Voor avondeten probeer ik één van de keukentoestellen. De Lean Mean Grilling Machine! Een must-have in elke keuken!
Lean Mean Grilling Machine

Om af te sluiten, want anders gaat het hier ook alleen maar over eten. Ik heb sinds kort een BN'er in mijn leven en ik kan niet benadrukken hoe fier ik daarop ben :)
Proud

1. Bernard:
    20 maart 2013
    Hahahaha ssssssstttt....straks weet iedereen het :-)

Veel plezier en succes weer vandaag schat!!
    xxxxxx
  2. Dirk:
    20 maart 2013
    Hoi Assistant Event Manager ...
    Opnieuw een leuk dag verhaal , knap hoe snel je adapteert en er van geniet ! Laten we dit weekend even skypen , wil graag je stem horen ! Enjoy , Vlaamse schone ... mijn pareltje !
    Paps
  3. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,
    Goed te zien hoe trots je hier op bent(B.)
    Geweldig dat je eerste Event zo succes is.
    Vandaag weer veel succes.
    Dikke kus.
  4. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie,
    Ik ben natuurlijk niet vertrouwd met het taalgebruik in je branche ,en ik heb dan natuurlijk een vraag.Wat is een BNer?
    IK denk dat je daar in Canada veel goede ideeën kan opdoen , dus ,profiteer ervan.
    Veel groetrjes en VLEKJES van OMA en OPA XXXX
  5. Julie:
    Lieve Oma en Opa!
    Een BN'er is in dit geval een Bekende Nederlander :)
    Er is namelijk een persbericht verschenen over Bernard en zijn nieuwe job :)

Lieve Liesbet en Leo, het zal wel zijn dat ik trots ben. Ik verwacht nu wel dat hij iedere maand in de krant staat ;)

Lieve paps, skype dit weekend klinkt goed! Ik stuur je nog een berichtje via mail om af te spreken!

Dikke kus