Officiële Siemens-badge

20 maart 2013 - Milton, Canada

My room-view
Ik wordt wakker met de zon die door de lamellen komt piepen. Het heeft gisteren nog een aantal centimeter gesneeuwd maar vandaag is een prachtige dag. Ali komt me normaal om 8u30 oppikken maar hij blijkt echt geen ochtendpersoon te zijn want hij arriveert pas om 09u10. Behalve dat is het wel een zeer aangename collega maar ik ben toch blij dat ik vanaf morgen met Noor naar het werk kan rijden.

Op het werk is mijn officiële werknemers-badge gearriveerd!!
PKI card

Vanaf nu ben ik dus helemaal en definitief een:
officiële medewerker

De middaglunch was zoals altijd heel gezellig. Er is een vaste lunchgroep waar ik bij aansluit en er wordt altijd veel gelachen. Iemand had vandaag een MapleSyrup Taart mee uit Montreal. Iedereen mocht proeven. Hoewel de smaak eigenlijk heel lekker was, ben ik toch geen fan. Een taart kan je het eigenlijk niet noemen, een suikerbom is een beter passend woord. Mijn tanden plakken er bijna van aan elkaar, dit zal mama graag horen ;)

Na de lunch probeer ik met mijn badge het Industry Learning Program te installeren. Na een uur is het me gelukt en vol goeie moed log ik in.
Er staat dat ik 38 modules moet doornemen. Een deadline is er niet maar als je weet dat velen er maanden (op een laag tempo weliswaar) mee bezig zijn zal ik dus vermoedelijk tot mijn vertrek bezig zijn. Ik moet voorlopig beginnen met het onderdeel Products and Services, één van de vier onderdelen. Dit onderdeel bestaat uit 11 modules.
Ik moet starten met de eerste 8. Iedere module is ook nog eens onderverdeeld in een aantal hoofdstukken. Elk hoofdstuk duurt tussen de 30-50 minuten.

Learning Program

Learning program

Bovenstaande grafiek is om jullie een idee van de inhoud te geven. Het is dus enorm technisch en best moeilijk (mede omdat het adhv een hoog Engels en technisch vakjargon wordt uitgelegd) maar ik krijg er wel een compleet en gedetailleerd beeld van Siemens van. Nu zal ik op z'n minst weten wat PLC, HMI, SIMATIC, SIMOTION,... betekenen :)

Na het leren van een hoofdstuk is het tijd om op de all-Canadian way een koffie te drinken. Geweldig cadeau!
Starbucks

Ook vandaag sluit ik af met een foto van het huis. Dit keer was het zonnig genoeg om buiten een foto te nemen. Zo ziet mijn huidige woonplaats er dus van buiten uit:
Mijn huis
Oh en het rechter raam om de 1e verdieping...dat is mijn kamer :) x

1. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,
    Wij zijn ontzettend trots op je.
    Dikke knuffel.
  2. Mams:
    Hey Jules,

Je woont wel in een prachtige straat hé !! Valt Milton zelf een beetje mee? Of is het toch een kleine stad?
    Wel grappig, ik ontving net van Brenda, die vriendin van Donna, een verhaal over Maple syrup...blijkbaar zijn de Canadezen daar heel erg aan verhangen...
    Opletten dat je niet te veel van al dat technische gaat dromen hé, want voor je t weet wil je voor ingenieur studeren :-)))))
    Geniet van alles daar, want er zijn al bijna twee weken voorbij !!!

Love you !!!
    Mamsie
  3. SEYNHAEVE Michel:
    21 maart 2013
    Hallo liefste Julie. Voor zover we kunnen lezen , zal je het wel aardig druk hebben om die volledige 38 modules af te werken. Goede moed ,zouden we zeggen. Ik heb ook je woonplaats op de kaart gezet. Nu nog het adres van je werkplaats en dan zien we welk traject je iedere dag moet afleggen.
    EEn mooie woonst ,waar je daar logeert.
    VLEKJES van OMA en OPA XXXXX
  4. Julie:
    Liefste mams!

Wees gerust, het is wel interessant maar denk dat ik genoeg technische terminologie voor de komende jaren gehad zal hebben :)
    De straat is inderdaad heel mooi, het is een volledig nieuwe wijk in Milton. Milton zelf bestaat uit Old Milton en New Milton. En de Old-Miltoners zijn niet zo blij met de New-miltoners :) Het is de snelst groeiende stad hier in de buurt maar het blijft wel een kleine stad.
    Het is een stad die vroeger maar 30.000 inwoners had en nu zitten ze al bijna aan de kaap van 100.000.
    Alles ligt nog steeds ver van elkaar verspreid maar dat is eigenlijk overal zo in Canada, er is dus nog heel veel natuur.

Lieve oma en opa,
    Het adres van mijn werkplaats is
    1577 North Service Road East, L6H 0H6 Oakville
    Het ligt eigenlijk in een soort industriegebied en vlak naast de autostrade. Het is wel een heel mooi en modern gebouw. Ik zal proberen eens een foto van mijn werkvloer te maken.

Lieve Liesbet en Leo,
    Doet heel erg deugd dat te lezen. Ik doe mijn best om er alles uit te halen en geniet van elk moment.

Dikke kus
  5. SEYNHAEVE Michel:
    22 maart 2013
    Hallo liefste Julie,
    Bedankt voor het adres van je werkplaats. Ik ben op de kaart aan het nazien waar het juist is. We zijn zeer geboeid door alles wat je daar meemaakt.
    VLEKJES van OMA en OPA XXX