Week 4 zit er op!

5 april 2013 - Oakville, Canada

Het is zover, het is weer weekend! :D
De week is dit keer vrij snel voorbij gegaan. Ik had de afgelopen drie dagen enkele deadlines en werken tegen een deadline vind ik heerlijk. Ik hou van de druk dat het met zich meebrengt en de tijd gaat gewoon zo veel sneller...

Ik kan nu ook echt beginnen aftellen naar New York! Nog 5 dagen!!!
Daar kijk ik al een tijdje naar uit maar het voelt nu stilaan als de perfecte break van een eerste maand werken.
Want ja, nu ik daar zo bij stil sta... Ik zit al aan 1/3e van mijn totaal af te leggen werkdagen hier bij Siemens! Het gaat soms traag maar het gaat oh zo snel :)

Op het werk praat ik nu ook af en toe Frans. Er zijn een aantal medewerkers uit Montreal en Québec en eens die horen dat je Frans spreekt zijn ze niet te stoppen. Leuk want zo onderhoud ik het toch een beetje.

Met Noor heb ik woensdag weer sushi gegeten. Ik weet het, ik zit aan een minimum van 1 keer per week maar het is nu eenmaal zo lekker (en gezond)... We hebben afgesproken vanaf nu om de twee weken te gaan en dus af te bouwen. Ik vrees dat Noor er alles aan zal doen om minstens één keer per week te blijven gaan... Ik maak de deal dat zij in dat geval betaalt. Eens zien of ze het zo wel volhoudt...

We hebben donderdag tijdens het avondeten ook een hilarisch moment gehad. Ik probeerde uit te leggen dat Bernard's waterboiler stuk was en dat hij dus enkele dagen zonder verwarming zat: In deze warme lenteweken echt top!
Omdat we zo'n boiler ook een ketel noemen vertaalde ik het automatisch naar 'the kettle'. Die vertaling klopte blijkbaar niet helemaal. Terwijl ik uitlegde hoe erg ik het vond dat zijn 'kettle' stuk was en dat hij daar echt van moest afzien, keek Noor me aan en zei ze op een vriendelijke doch vragende manier: 'Is it that bad that he can't drink tea for a couple of days?'
Achja, het zijn zo van die versprekingen die tot tranen van het lachen leiden en een gewone dag afsluiten met een schitterende avond.

Morgen wordt een drukke dag met Toronto op het programma. Het zal een beetje afhangen wat het weer brengt maar ik zal sowieso, eindelijk, voor het eerst de stad in daglicht meemaken! *Exited*

Om af te sluiten presenteer ik jullie 'Afro Julie':
Afro Julie
Er zijn zo van die dagen dat je zin hebt om dit soort foto's te trekken en ik wou het jullie niet onthouden...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Liesbeth en Leo.:
    Lieve Julie,
    Wij wensen jou en de fam. super fijne dagen in New York.
    Wat de laatste foto betreft moesten wij vreselijk lachen, wij zien je toch liever met je mooie haren los naar beneden :-)
    Dikke kus van ons.
  2. Dirk:
    Dag meisje ,
    Dit weekend mag je genieten vanToronto en tja onvermijdelijk en vervelend maar volgend weekend moet je naar " THE BIG APPLE " .Wij kijken er met zijn allen geweldig naar uit en nog meest van al naar... jou terug te zullen zien ! Geniet alvast van je weekend , wij sturen jou een karrevracht knuffels !
    See you in New York ( klinkt toch de max , niet ? )
    Heel veel liefs , we love you ,
    Paps
    NB. Het NL pakketje komt in orde !
  3. Mams:
    Hey polyglotje,
    Zullen ze wel leuk vinden dat je ook een mondje Frans spreekt...
    Btw, hoe heb je je kapsel zo gekregen? Ik vind t super...een keer voor aan A-fuif of zo...Afro :-)))
    Geniet van Toronto en NY !!

Love you
    Xxx
  4. SEYNHAEVE Michel:
    HALLO LIEFSTE jULIE.
    We hebben nu al zo dikwijls over NY gehoord, maar we weten niet precies waarover het gaat. Is het een uitstap of heeft het met je stage te maken ? Laat het ons eens weten ,want we zijn curieus.
    Veel VLEKJES van OMA en OPA.
  5. Julie:
    Dag iedereen!

Vlug even verduidelijken voor Oma en Opa: NY staat voor New York :) Ik vertrek er donderdagochtend heen voor 5 dagen!

Paps, ik kijk er ook ongelooflijk naar uit! Het wordt geweldig!

Mams, mijn haar zo krijgen wordt een hele klus want ik stond nu ondersteboven voor de foto :D Nu, ik ga graag uitdagingen aan dus voor de volgende verkleedfuif wil ik het wel eens proberen!

Dikke knuffel terug!!!
    xxx
  6. SEYNHAEVE Michel:
    7 april 2013
    Liefste Julie
    Ik wist wel dat het om New York ging , maar we hebben nu van mama vernomen dat het in feite om een samenkomst gaat met Dirk, die blijkbaar al lang afgesproken was. In alle geval ,geniet ervan ,want het is een unieke kans om zo een wereldstad goed te leren kennen
    Vlekjes van OMA en OPA