Het weer zit tegen...

10 april 2013 - Milton, Canada

Het zal een lange nacht worden. Normaal vlieg ik morgenochtend om 8u25 naar New York...Helaas heeft het weer roet in het eten gegooid. Deze middag werden de eerste vluchten gecanceld en momenteel zijn zo goed als alle vluchten tot 7u00 afgelast. Heel af en toe vliegt er eentje maar een goeie 90% vliegt niet.
Niet dat er zo'n slecht weer is... neen, het vriest een beetje.

Het is nu 20u45 en ik zit constant te checken of mijn vlucht al dan niet vliegt. Om te weten te komen wat ik moet doen heb ik beslist Air Canada te bellen. Ik moet minstens 50 minuten wachten om iemand aan de lijn te krijgen. Heel frustrerend om hetzelfde stomme bandje te horen. Soms valt het weg en dan neem ik vol enthousiasme mijn telefoon om dan 1 second later terug 'Flying within Canada....' te horen.
Ach ik zie er de humor wel van in. Ik hoop alleen dat ik morgen alsnog naar New York kan vliegen en niet tot vrijdag moet wachten.

Na 50 minuten wachten krijg ik iemand aan de lijn van Air Canada. Hij kan me niet echt veel verder helpen maar legt me wel de situatie uit.
Er wordt de komende 12 tot 24 uur sneeuw en hagel verwacht. Afhankelijk van hoe het evolueert zullen maatschappijen vluchten schrappen. Indien mogelijk zal er heel af en toe een vlucht vertrekken en men zal grotere vliegtuigen gebruiken om meer mensen in 1 vliegtuig te krijgen. Ik moet dus eigenlijk wachten en kijken naar de updates.
Voorlopig zijn er van de 20 vluchten tussen 6u en 9u, 11 geschrapt. De mijne staat nog steeds 'On time'. Als ik het schema van vandaag (woensdag) bekijk merk ik dat men ongeveer elk uur een vlucht laat opstijgen. Met een beetje geluk is mijn vlucht één daarvan :).

Ondertussen is het 23u10. Mijn vlucht is 5 minuten vertraagd. Ik zal binnen enkele uren wel zien of dat zo gebleven is, jullie weten het tegen dan vast al :)
Duimen maar...

1. Liesbeth en Leo.:
    11 april 2013
    Ach lieve schat wat vind ik dit vervelend, en maar wachten en wachten. Ik hoop dat de vlucht zeker mag doorgaan. Je had je er zo op verheugd. Wij duimen zeker voor je.
    Dikke knuffel.
  2. Julie:
    11 april 2013
    Om 2 uur deze nacht heb ik nog even gecheckt en net bij het opstaan ook en mijn vlucht vliegt nog steeds uit!! :D
    Het zal vermoedelijk wel zo blijven.
    Dikke zoen
  3. Mams:
    Hey Julie,
    We duimen allemaal voor je !!!
    Het zal lukken, ik voel het !!
    Geniet er maar van je hebt het reuze verdiend !!!

Love you
    mams
    xxx
  4. Julie:
    11 april 2013
    Binnen 45 minuten vlieg ik!!!
    Bedankt voor het duimen allemaal :)

Dikke zoen xoxo
  5. SEYNHAEVE Michel:
    Hallo liefste Julie.
    IK heb zojuist je benauweliijke ervaringen gelezen in verband met je vlucht. Gelukkig voor allen is dat goed afgelopen. Reden te meer om dubbel te genieten van je verblijf in NY; Het is je van harte gegund.
    VLEKJES van OMA en OPA