New York Day 1, 2 & 3

13 april 2013 - New York City, Verenigde Staten

I'm back!

Na een heerlijke 5 dagen in New York ben ik veilig en wel terug in Canada.
Het was fantastisch om terug herenigd te worden met familie.
De ideale break na een maand Canada.

Donderdag landde ik na een korte vlucht op JFK waar ik na 3 uur wachten bekende gezichten door de deuren zag komen.
Wachten op familie
Het leek wel een eeuwigheid te duren maar het New York avontuur kon eindelijk beginnen. Die middag hebben we ingecheckt in hotel Belvedere op 2 blokken van Times Square en zijn we Times Square gaan ontdekken. Rond 20u zijn we iets gaan eten in een Italiaans restaurant. Heerlijke pasta`s met goede service. Hoewel we in een zijstraat van Times Square zitten lijkt het wel alsof we in Italië zijn. Na het eten trekken we nog even de stad in.
Times Square 2 Times Square New York by night
Het was een eerste geslaagde avond!

Vrijdag

Men had regen voorspeld en regen hebben we gekregen. Het wordt dus een dagje shoppen met de twee broers. Het is gek hoe dichtbij alles altijd lijkt en hoe ver je uiteindelijk moet wandelen. De metro is het beste middel om je te verplaatsen maar als je wil shoppen telt dat niet echt. We ontbijten eerst nog allemaal samen bij Amy’s Bread. Een lokaal bakkerijtje om de hoek van ons hotel. Voor minder dan 40 dollar krijgen we 5 ontbijten met alles erop en eraan. Voldoende om de dag te beginnen.
Amy's bread  Amy's bread 2

Na enkele uren shoppen, eten Giles, Quint en ik een lichte lunch. Nadien shoppen we nog even verder en om 15u30 spreken we af in Central Station.
We drinken samen een koffie en keren dan terug naar het hotel. De voeten zijn even aan rust toe en een douchke doet wonderen :)

Om 18u30 nemen we de taxi naar Off Broadway. We gaan binnen in het Fuerza Bruta theater en hopen nog tickets te kunnen kopen voor de voorstelling van Fuerza Bruta. We hebben geluk! Er zijn nog tickets voor de voorstelling van 20u. We drinken eerst iets om dan te genieten van een fantastische, speciale, alternatieve voorstelling. Het is met woorden niet te omschrijven dus stel ik voor dat jullie het eens opzoeken.
Fuerza Bruta

Wat ik kan meegeven is dat de voorstelling een uur duurt, iedereen staat recht in de zaal en beweegt ook af en toe tijdens de voorstelling. De show gebeurt in het midden, links en rechts van de zaal. Er is een DJ, geluid, licht, water, rook… Het toppunt van de voorstelling bevindt zicht in de lucht: Een basin van een zwembad groot gevuld met water en een doorzichtige onderkant, komt to vlak boven onze hoofden hangen. 4 vrouwen dansen, glijden, springen, ravotten… enfin, het is niet onder woorden te brengen maar het is gewoon fenomenaal mooi en speciaal.

Na de voorstelling gaan we eten in Sushi Samba, op aanraden van mama. Er zijn amper vijf of zes vestigingen in de wereld waarvan 2 in New York. Het is een mix van Aziatisch met Midden-Amerikaans.
Sushi Samba  Sushi Samba 2
Alweer een echte aanrader.

Zaterdag

Vandaag geven ze iets beter weer en dus trekken we in de voormiddag richting Ground Zero waar de nieuwe hoogste toren van New York bijna volledig af is.
Freedom Tower
De Freedom Tower is een pareltje maar het zijn vooral de twee fonteinen die de Twin Towers representeren die kippenvel geven.
Ground Zero 1  Ground Zero 2  Ground Zero 3
Ze zijn prachtig en het idee dat hier twee reusachtige torens gestaan hebben is adembenemend. Wanneer een jong koor plots het Amerikaans volkslied begint te zingen staat mijn haar pas helemaal recht. Het is ondertussen 12 jaar geleden maar het doet toch iets met je… Voorzichtig zijn ze zeker want je komt niet op het plein zonder eerst een volledige security check te hebben gedaan.
Ground Zero Security
Heel Amerikaans maar wel begrijpelijk.

`s Middags nemen we de metro richting Greenwich Village. Het is een buurt Downtown en wordt ook wel de kunstenaarsbuurt genoemd. Het is er echt supergezellig.
Greenwich Village 2  Greenwich Village 3  Greenwich Village 1
De zon komt er kort na de middag door en het voelt echt als zomer. We botsen in Greenwich Village op twee cupcake-bakkerijen. Evident dat we moeten vergelijken! Het eerste bakkerijtje heet Magnolia Bakery. Op een pleintje in de zon genieten we elk van een gebakje… Niet eenvoudig om zo’n cupcake proper op te eten maar daar trekken we ons niets van aan.
Magnolias Bakery  Magnolia Cupcake

Bij het verlaten van Greenwich Village botsen we op Molly’s Cupcakes, bekend voor de lekkerste cupcakes in New York. Het zal nog tot het vertrek duren eer we ervan proeven want 1 cupcake per dag is wel meer dan genoeg.
Molly's cupcakes  Molly's cupcakes with a view

In de late namiddag keren we terug naar het hotel. We rusten even uit en gaan dan naar E&E Grill voor een lekkere steak.
E&E Grill steak
Hij behoort absoluut tot mijn top 3 van steaks ooit gegeten, wederom een echte aanrader dus… Na het avondeten gaan we naar een bar vlak bij ons hotel. Aan de ingang vragen ze onze identiteitskaarten. Hmmm, mister Giles is twee weken te jong en we hebben onze ID’s niet bij. Een duidelijke ‘I am their father and they are all 21’ van papa zorgt er voor dat we zonder problemen binnen geraken. Na de nodige cocktails keren we terug naar het hotel dat zich gelukkig niet ver van de bar bevindt ;).

Vervolg in de blogpost: 'New York day 4 & 5'

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. SEYNHAEVE Michel:
    17 april 2013
    Liefste Julie,Ik heb zoëven je verslag gelezen van je drie eerste dagen in NY . Waw ! Ik zelf ben er nog nooit geweest; wel in Washington.Als ik zie wat je daar allemaal binnendraait, dan heb ik precies al een volle maag. Toch maar voorzichtig voor je gewicht . Er is wel een reden waarom er zoveel dikke Amerikanen rondlopen!
    Veel VLEKJES van OMA en OPA