Skype met oma en opa :)

30 april 2013 - Montreal, Canada

Afgelopen weekend was rustig, bekomen van een drukke werkweek.

Zaterdag

Vandaag ben ik met Noor en Vaan naar het kantoor gegaan om er een 5-tal uur te werken. Noor en Vaan hadden werk voor Siemens en zaten in een meetingroom terwijl ik gezellig op een van mijn vaste plekjes in het kantoor zat. Er was verder niemand.
Leeg Siemens kantoor
De ideale gelegenheid om, na het grondig inspecteren van de ruimte op camera`s, een rondje bureaustoeldraaien te doen. Dit zal ik vast niet opnieuw kunnen doen dus ik moest van de gelegenheid gebruik maken, nietwaar? (zie video)
Ik kan goed doorwerken en rond 15u vertrekken we terug voor een rustige namiddag thuis.

Zondag

Deze ochtend heb ik een skypedate met Oma en Opa! Giles wordt 21, NOGMAALS GELUKKIGE VERJAARDAG KLEINE! en mama heeft een etentje georganiseerd. Na het eten (konijn met pruimen en verse appelmoes, oh my god!) en de koffie zit de ganse familie klaar voor een leuk skypegesprek.
Wat doet het deugd! Terug tonnen energie om de komende 7 weken te starten.

`s Middags ga ik met Noor om boodschappen in Costco, te vergelijken met Makro maar nog groter.

Costco
Ik koop enkel wat ik nodig heb, ik moet er stilaan rekening mee houden dat ik al dat eten voor 14 juni op moet krijgen... Maar, met wat overblijft plan ik een lekker diner voor Ryan en Noor. Benieuwd welk resultaat die combinatie aan producten zal geven.
Zondagavond komen Noors ouders eten en nadien maak ik mijn tas want maandag vertrek ik naar Montreal!!!

Maandag

Om 9u komt Rob, een van de Siemens-guys die op ieder evenement een seminarie geeft, me oppikken op het kantoor. We rijden samen naar de luchthaven. Het gaat heel vlot deze keer. Ik ben zo slim geweest geen Speculoospasta mee te nemen. Omdat het een binnenlandse vlucht is gaat alles ook een stuk sneller. Om 10u30 zijn we al aan onze gate. Daar wachten we op Jim, Shahram en Rami. Een kleinere groep deze keer (normaal zijn ze met 5-6 die de dag voor het evenement gaan om alles op te stellen). Het is wel een plezante bende en ondertussen ken ik ze ook al goed, er mag gelachen worden :)
Toronto Airport
Het is een korte vlucht van 1 uur. Ik kijk 2 afleveringen van The Big Bang Theorie (Amerikaanse serie) en voor ik het weet landen we al.

Rond 14u zijn we in het hotel. Het evenement vindt plaats in het Holiday Inn Pointe Claire en daar overnachten we dus ook.
Holiday Inn Montreal
Ik krijg weer een lekker grote en mooie kamer. Ik smijt me op het bed, spring even op en neer en ga dan naar beneden waar we afgesproken hebben voor de lunch.
In het restaurant van het hotel lunchen we, ik neem een lekkere Salade Thai.
Ohja, Montreal (en Quebec) zijn Franstalig. Men is verplicht alles in het Frans op de kaart te zetten met daarnaast de Engelse vertaling.

Na de lunch rust ik even op mijn bed en om 18u help ik mee met de opbouw van de twee zalen. Het zijn mooie grote ruimtes deze keer want het is een van de grotere evenementen. We worden bijgestaan door Siemens medewerkers uit Montreal en Quebec, c`est en francais alors!

Na de opbouw ga ik even naar het winkelcentrum aan de overkant van de snelweg.
Om 20u30 hebben we afgesproken in het restaurant van het hotel en rond 22u zit de dag erop. Ik ga slapen met onderstaande foto op mijn scherm:
Aftellen naar mama`s komst!

Wooooehoooew
 x