Tweede weekend!

24 maart 2013 - Toronto, Canada

Zaterdag

Hoewel mijn wekker om 9u00 stond word ik zaterdag al om 7u30 wakker. Het nadeel van een werkgerelateerd bio-ritme. Heel erg vind ik het niet want nu kan ik lekker ochtendskypen met mijn schat.

Het plan was om 's middags te gaan fitnessen maar het duurt zo lang om mijn Canadees gsm-nummer te activeren dat we er niet geraken. We kopen op de terugweg nog wat hapjes voor vanavond. Terug thuis maken Noor en ik ons klaar en rond 16u45 vertrekken we richting Toronto.
Normaal is dat een rit van 40 minuten maar er is enorm veel file en het duurt 1 uur en 20 minuten eer we Toronto binnenrijden.
Entering Toronto

We aperitieven bij Melissa, één van Noors beste vriendinnen, ook roodharig en ook heel grappig.
Melissa & Noor

Leuk weetje: Melissa's familie is Nederlands. Ze is zelf Canadese maar een deel van haar familie woont in Nederland. Het feit dat ik samen ben met een Nederlander gaf ons direct iets om over te praten en ik werd ook meteen geaccepteerd. In haar appartement hangen meerdere typisch Nederlande dingen. Wat is het toch een kleine wereld :)
Nederland in Toronto
Noor vertelde me deze week dat wanneer zij en Melissa over mij praten, ze de naam Holland gebruiken. Mijn bijnaam is dus Holland, niet Belgium, Holland... :)

Na een paar glaasjes zit de mood er al goed in en rond 20u nemen we een taxi naar Spin.
Spin Bar  Spin Bar 2  Spin Bar 3
Spin is een Ping-Pong bar in het centrum van Toronto. Het principe komt overeen met een bar waar je kan biljarten/poolen maar dan met pingpongtafels. Veel volk en heel leuk. De reden dat we hier zijn is de verjaardag van één van Noors vrienden.
Melissa & Noor Ping Pong

We hebben een appart gedeelte voor ons met 1 pingpongtafel en een zithoek met hapjes waar je naar het ijshockey kan kijken, de nummer 1 sport hier in Canada.
Ping Pong 2  Hockey @ Spin

Om 23u vertrek ik samen met een kleinere groep naar Brant House.
Brant House
In deze club ben je normaal enkel toegelaten vanaf 25 jaar. Er is gelukkig een guestlist en de afspraak is dat de min 25-jarigen eerst proberen binnen te geraken alvorens de anderen binnen gaan. Dit gaat allemaal vrij vlot en om 23u15 staat de volledige groep op de dansvloer.
De muziek is heel goed en het duurt niet lang alvorens de club helemaal vol zit.

Natuurlijk hadden de 3 geheim agenten: 00Pixie (Melissa), 00Firefly (Noor) en 00Dragon (mezelf) weer een missie.
00Pixie  00Firefly  00Dragon
De missie was iets naar huis mee te brengen met een logo van de plaatsen waar we die avond geweest waren. Heel grappig maar we hebben alledrie 2 pingpongballetjes meegenomen. Hier moeten we zo hard om lachen. Vanuit de Branthouse Club hebben we een onderlegger mee. Geen al te grote souvenirs maar we zijn wel geslaagd in onze missie!
Ping Pong 3

Na een dikke 2 uur vertrekken Melissa, Noor en ik en keren we richting Melissa's huis. Melissa moet om 9u30 op voor een auditie. Ze wil het namelijk maken als actrice :) Een heel gedreven iemand. Voor we in de taxi kruipen bestellen Noor en Melissa nog wat pizza. Die twee hebben vrij veel gedronken dus ze kunnen het wel gebruiken denk ik.
Pizza pizza  Taxi

Ik slaap op de zetel en val rond 2u30 als een blok in slaap.

Zondag

Om 8u ben ik al wakker en dus soes ik nog wat in de zetel. (soezen => gezellig in je bed blijven liggen en héél rustig wakker worden; heerlijk).

Om 9u45 vertrekken Noor en ik naar Milton.
De rest van de dag verloopt heel rustig. Ik moet terug naar mijn gsm-provider omdat mijn kaart nog steeds niet geactiveerd blijkt te zijn. Na opnieuw een uur wachten werkt hij eindelijk!
Mijn officiële Canadese gsm-nummer is: +1 905 462 1407
Ik zal mijn eigen gsm-nummer dus zo goed als niet meer gebruiken. Ik heb via dit nummer wel constant internet dus ben ik vanaf nu 24/24 bereikbaar, ook op het werk :).

In de late namiddag maak ik een enorme pot spaghettiesaus à la mama / à la oma, mmmmmm! Ik kan er zeker 4-5 keer van kan eten.
's Avonds kijk ik wat tv maar het duurt niet lang alvorens ik in slaap begin te vallen.
Slaapzacht!

1. Bernard:
    25 maart 2013
    Have a great day at work Holland :-)
    Xxxxxxxx
  2. Liesbeth en Leo.:
    25 maart 2013
    Overal Hollanders, wat gezellig die klopjes aan de muur :-)
    Weer een super leuk verhaal.
    Succes weer op je werk.
    Dikke knuffel.
  3. Toos van der Wal-Okker:
    25 maart 2013
    Julie, wat ontzettend leuk om een beetje op de hoogte te blijven van al je belevenissen in Canada. Ben je al eens bij een curling wedstrijd geweest, ook del leuk om eens te zien. Herinnering: mijn eerste vlucht als stewardess bij de K.L.M. was naar Montreal en ons hotel stond in St.Adele en Haute, waar onze koninklijke familie in de 2e wereldoorlog ook heeft gebivakkeerd. Fijne tijd nog, liefs Toos.
  4. SEYNHAEVE Michel:
    25 maart 2013
    Liefste Julie. Je bent daar al goed ingeburgerd met je vriendinnen.
    We hebben gisteren getelefoneerd met je mama .Die zit nu in Miami(Florida) op een terrasje aan zee ,waar het 29° was. En dan zitten wijn hier te bibberen met vriesnachten en overdag hoogstens een paar graden boven 0°. Veel VLEKJES van OMA en OPA XXX
  5. Julie:
    26 maart 2013
    Hoi hoi!
    Toos, wat leuk dat je ook mijn blog leest! Ik zal zeker nog naar Montreal gaan, ben heel benieuwd :)

Oma en opa, ik heb mama ook gehoord en ze stellen het daar super goed. Het mag hier en thuis ook inderdaad snel warmer worden. Heb namelijk heel wat zomerkledij mee die ik graag eens aan zou willen doen :) x

Leo en Liesbeth, die klompjes waren inderdaad echt grappig. Leuk om af en toe zo vertrouwde dingen te zien :)

Dikke kus