Week 6

21 april 2013 - London, Canada

Woensdag

Woensdagmiddag vertrek ik kort na de middag met Ryan richting London voor één van de TIA Portal Events. Niet het London in Europa, wat zou dat gaaf zijn, wel het London in Ontario: Het is ongeveer anderhalf uur rijden.
Daar aangekomen checken Ryan en ik in in het Four Points by Sheraton hotel. Ik heb een reuzekamer met twee Queensize bedden en zithoek voor mij alleen. Heerlijk.
Hotelkamer London Hotelkamer London 2 Hotelkamer London 3 Hotelkamer London 4

Na een uurtje op de kamer te vertoeven start de setup voor het evenement.
Er zijn twee ruimtes die volledig opgesteld moeten worden met tafels en Siemens materiaal, catering, projectieschermen,... Het is een beetje zoeken waar ik kan helpen want die mannen zijn dat natuurlijk al gewoon maar ik lever wel een logistieke bijdrage: Er moeten 9 tafels geplaatst worden en voorlopig is er maar ruimte voor 8. Ik doe een simpel voorstel dat uiteindelijk de ultieme oplossing biedt. Als enige vrouw tussen 10 mannen kan dat wel tellen denk ik ;).
Rond 20u gaat de ganse bende gaan eten in een Italiaans restaurant naast het hotel. Het is lekker en gezellig en ik leer nu ook de Siemens-medewerkers wat beter kennen. En plus is het eten en het hotel op kosten van het bedrijf, dus mij hoor je niet klagen.
Catering Event London Catering Event London 2

Donderdag

Vandaag begint de dag om 7u30 met het opstellen van de inschrijvingsstand. Om 8u30 begint het evenement en behalve het begeleiden van klanten en het af en toe checken van de zalen heb ik weinig grote taken. Ik werk dus wat op mijn laptop aan een video die ik morgen af moet hebben die tijdens een meeting gepresenteerd zal worden. Om 17u zit de dag er op en keer ik terug naar Milton.

Ik zou hier echt aan kunnen wennen. Het reizen, gratis eten, leuke hotelkamer,... De week gaat op die manier heel snel voorbij.
Vermoedelijk zal ik de komende weken vooral op het kantoor zitten omdat de komende 4 evenementen enkel met het vliegtuig bereikbaar zijn. Ik ga eens kijken of er een tussen zit die ik toch kan meepikken, indien niet is er op 16 mei een groot evenement op het kantoor.

Vrijdag

Vandaag wordt mijn PowerPoint-video gepresenteerd aan de dienst Customer Services van Siemens. Het is een veiligheidsvideo die in alle Siemensfabrieken zal getoond worden aan de klanten. Ik ben best fier op het resultaat en na de meeting krijg ik een mail dat ze het echt goed vonden :)
Er moeten een aantal kleine aanpassingen gedaan worden maar in het algemeen is het zoals het moest zijn. Mijn dag is goed!

Deze week was ook cadeautjesavond. Ik mag de cadeautjes van Bernard openmaken.  De eerste cadeautjes zijn van Liesbeth; stuk voor stuk prachtige zelfgemaakte armbanden. Er zit er zelfs eentje voor Noor bij, die kan het niet geloven :) De Nederlandse gemeenschap scoort goed hier in Canada. Liesbeth, bij deze nogmaals heel erg bedankt voor de mooie armbanden!!!
Cadeautjes!

Ik krijg nog een heleboel leuke cadeautjes van Bernard maar ééntje is zeker het vermelden waard; Een happyflower. Het is een bloempje voor op mijn bureau dat begint te dansen wanneer het voldoende licht krijgt. Ik heb het vrijdag een ganse dag op mijn bureau gezet en ik moet er elke keer zo hard om lachen.
Happy Flower
I LOVE CADEAUTJES! :D

Week zes is omgevlogen. Ik heb al 25 dagen gewerkt. Nog 30 te gaan :)

1. SEYNHAEVE Michel:
    21 april 2013
    Liefste Julie. De dagen schijnen daar inderdaad voorbij te vliegen.Zo zal je stage rap voorbij zijn .Oma heeft in de laatste bowling weer een record gebold .In twee spelen had ze bijna 250 punten Moet er nog zand zijn? Ze speelt beter dan de meeste mannen!
  2. Julie:
    Dag lieve oma en opa,

Met af en toe een verplaatsing gaan de dagen inderdaad snel.
    Ik ben nu aan het kijken of ik volgende week naar Montreal kan voor een evenement. Morgen zal ik het waarschijnlijk definitief weten :)
    Onvoorstelbaar hoe hoog oma scoort tijdens het bowlen! Daar kunnen er weinig aan tippen :)

Dikke zoen en knuffel voor jullie beiden.
  3. SEYNHAEVE Michel:
    Liefste Julie.
    Wat gaan de dagen toch snel! En vooral nu het hier een beetje schoon weer begint te worden en ook wat warmer . Hoe zit dat bij jullie daar in Canada?
  4. Liz:
    23 april 2013
    Wij missten jou op onze laatste match! Verschrikkelijk!!! Geniet nog veel van jouw tijd in Canada! Bisous
  5. SEYNHAEVE Michel:
    24 april 2013
    Liefste Julie.
    Ik was nog vergeten je in mijn laatste reactie te feliciteren met je geslaagde Power-Point -Video. Een dikke proficiat dus voor het geleverde werk. Zo kennen we jou!
  6. Julie:
    25 april 2013
    Ma chère Lizou!!!
    Ik vond het ook bijzonder jammer dat ik er niet bij kon zijn. Ik geef het niet graag toe maar ik mis het basketwereldje wel, en zeker mijn ploegje ! Ik stuur je nog een uitgebreide mail maar ik wou je via deze weg toch al bijzonder veel succes wensen, ik mis je maar ik zorg dat we deze zomer afspreken!
    Dikke zoen

Lieve oma en opa,
    Dank je voor de felicitaties :) Het is altijd afwachten wat de managers vinden voor een opdracht waarbij je je eigen creativiteit moet gebruiken. Gelukkig vonden ze het goed en dat geeft veel motivatie voor alle komende opdrachten :)
    VLEKJES terug!
  7. SEYNHAEVE Michel:
    25 april 2013
    Liefste Julie.
    Ik moet je nog iets vertellen . Nu Zondag zijn wij bij je Mama uitgenodigd voor een etentje . We kijken er al naar uit.
  8. Julie:
    26 april 2013
    Super!! Dan kunnen we zondag gratis bellen!!! :) kijk er naar uit! Xxxx
  9. SEYNHAEVE Michel:
    26 april 2013
    Liefste Julie.
    Het scheelde niet veel of we moesten het bezoek aan je Mama uitstellen wegens een probleempje met de Polo. Maar ik ben deze middag naar de garage geweest en ze hebben het opgelost.
    Dus Zondag telefoontjes?
    VLEKJES van OMA en OPA
  10. Julie:
    27 april 2013
    Lieve oma en opa!

Ik kijk er enorm naar uit morgen met jullie te bellen!!!
    Dikke zoen
  11. SEYNHAEVE Michel:
    29 april 2013
    Liefste Julie.Het etentje bij mama zit er op en het was zeer lekker! We hebben ook veel genoten van het Tf gesprek dat we hadden. Toch ongelooflijk tot wat de techniek nu allemaal in staat is. We hebben ook Saartje ontmoet,een lief meisje. Oma is nu aan het zonnen in de tuin; kwestie van wat vitamine D op te doen.
  12. Julie:
    30 april 2013
    Oh ik vond het ook ongelofelijk om met jullie te kunnen skypen. Het zag er daar super gezellig uit :) Ik kan al niet wachten om `konijn a la mama` te eten. En ja, Giles heeft goeie smaak ;)
    Leuk dat het zonnetje er ook begint door te komen. Hier in Montreal wordt het ook lekker warm vandaag en morgen.

VLEKJES en een dikke knuffel
  13. SEYNHAEVE Michel:
    30 april 2013
    LIEFSTE jULIE.Zondag is zeer snel voobij gegaan , maar het was wel zeer gezellig. Vandaag hebben we op TV gekeken naar de intronisatie van Willem-Alexander in Nederland. Dat was indrukwekkend met al die hoge pieten,maar naar het schijnt heeft dat alles ongeveer 50 millioen € gekost. Dan mag het wel mooi zijn.
    VLEKJES van OMA en OPA